Gå til innhold

tips...

zandy med (sjenert)spire

Anbefalte innlegg

Hei ringte til en helsekostbutikk nær meg idag. Den har eksistert i generasjoner og er veldig flinke. Spurte om de hadde noen tips for å bli gravid. Jeg er i min 3pp og mistet nettopp i uke 5.

Det viktigste av alt sa hun var at begge øyeblikkelig sluttet med kaffe og cola. Grunnen til det er at disse tingene hindrer opptak av B-vit i kroppen og med for lite B-vit klarer ikke kroppen og lage et levedyktig foster. Blir en da gravid vil dette ofte ende i spontanabort.

Hun anbefalte derfor tilskudd av B-vit.

Hun anbefalte også tilskudd av E-vit da dette er det såkalte fruktbarhetsvitaminet,

I tilegg ble det anbefalt at mannen tar tilskudd av zink for å bedre sædkvaliteten.

Ellers sa hun det var viktig å spise sundt og huske å ta multivitamin og folinsyre.

Grunnen til at hun hadde satt seg slik inn i dette var at sønnen og svigerdattera hadde hatt problemer med å bli gravid og deretter mistet to ganger. men da de fulgte disse enkle tingene hadde de lykkes.

det var også andre tilskudd en kunne ta men hun anbefalte å prøve ut disse enkle tingene først.

Dette har kanskje vært skrevet før men tenkte at det kanskje kan være til nytte for noen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5849062-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint med tips, men eg trur det er viktig å ikkje bli alt for streng med seg sjølv. Eg er veldig avhengig av å drikka minst ein kaffi for dagen, og eg synes kanskje det er litt drøyt av ho helsekostdama å seia at kaffi og cola ofte fører til SA. Lurer litt på kor ho har det frå. Eg har høyrt at det er heilt ok å ta ein kaffi eller to. Berre som ein trøyst til alle kaffomanar :)

Fine tips elles, og bra at du legg det inn her :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5849062-tips/#findComment-5849204
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...