zandy med (sjenert)spire Skrevet 8. august 2006 #1 Skrevet 8. august 2006 Hei ringte til en helsekostbutikk nær meg idag. Den har eksistert i generasjoner og er veldig flinke. Spurte om de hadde noen tips for å bli gravid. Jeg er i min 3pp og mistet nettopp i uke 5. Det viktigste av alt sa hun var at begge øyeblikkelig sluttet med kaffe og cola. Grunnen til det er at disse tingene hindrer opptak av B-vit i kroppen og med for lite B-vit klarer ikke kroppen og lage et levedyktig foster. Blir en da gravid vil dette ofte ende i spontanabort. Hun anbefalte derfor tilskudd av B-vit. Hun anbefalte også tilskudd av E-vit da dette er det såkalte fruktbarhetsvitaminet, I tilegg ble det anbefalt at mannen tar tilskudd av zink for å bedre sædkvaliteten. Ellers sa hun det var viktig å spise sundt og huske å ta multivitamin og folinsyre. Grunnen til at hun hadde satt seg slik inn i dette var at sønnen og svigerdattera hadde hatt problemer med å bli gravid og deretter mistet to ganger. men da de fulgte disse enkle tingene hadde de lykkes. det var også andre tilskudd en kunne ta men hun anbefalte å prøve ut disse enkle tingene først. Dette har kanskje vært skrevet før men tenkte at det kanskje kan være til nytte for noen.
Fru Barbro von Kobro Skrevet 8. august 2006 #2 Skrevet 8. august 2006 Fint med tips, men eg trur det er viktig å ikkje bli alt for streng med seg sjølv. Eg er veldig avhengig av å drikka minst ein kaffi for dagen, og eg synes kanskje det er litt drøyt av ho helsekostdama å seia at kaffi og cola ofte fører til SA. Lurer litt på kor ho har det frå. Eg har høyrt at det er heilt ok å ta ein kaffi eller to. Berre som ein trøyst til alle kaffomanar Fine tips elles, og bra at du legg det inn her
varg veum Skrevet 8. august 2006 #3 Skrevet 8. august 2006 heyyheyy då bør eg bli gravid no for eg tar så mye b vit at det halve kunne vært nok..hehe
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #4 Skrevet 8. august 2006 jeg har hørt at mannen må få seg masse koffein jeg da at det er bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå