Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #1 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg ble uplanlagt gravid (16 år) og ble totalt knust!!! Jeg følte meg absolutt ikke klar for mammarollen, ønsket ikke pappa'n som far til mitt/mine barn, var midt i utdannelse, hadde ikke noe å tilby barnet osv osv... Jeg bestemte meg ganske raskt for å ta abort og var til en del samtaler med helsepersonell rundt dette. Følte at de "strittet i mot" mitt ønske om abort... De pratet hele tiden om at jeg ikke burde ta abort bare pga ditten og datten osv osv... Uansett...jeg tok abort. Har faktisk aldri angret på avgjørelsen, selvom det er/var en tung avgjørelse selvfølgelig!! Vil jo alltid tenke på at jeg kunne hatt det barnet og at nå hadde det vært så gammelt osv osv... Men det er et valg jeg står for!! Jeg møtte kjæresten min noen måneder etter aborten og vi har det fantastisk sammen!! Venter nå vårt 2 barn.... Jeg vet at jeg aldri hadde hatt det livet jeg har i dag, med min nydelige datter og vår kommende nr 2, hvis valget mitt hadde vært anderledes den gangen.... Leser så ofte her inne argumenter som: jeg vil ta annsvar for det jeg har gjort - å beholde barnet!!! Helt greit at dere ønsker å beholde barnet!!! Jeg dømmer ingen som har blitt tidlige gravide - enten om de beholder eller om de tar abort!! Men føler det blir urettferdig å si at det og beholde er eneste måte å ta annsvar for handliger/ubeskyttet sex på!! I noens tilfelle er det sikkert det eneste rette og føles som å ta annsvar!! Mens for andre (som for meg) føltes abort som det mest riktige...for meg var abort nettopp det å ta annsvar!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5848837-hva-er-%C3%A5-ta-annsvar/
Mamsen86 Skrevet 8. august 2006 #2 Del Skrevet 8. august 2006 Det er et vanskelig spørsmål, faktisk.. For det er mye som spiller inn!! Jeg syntes ikke at det er noe mindre ansvarsfult å ta abort, liksom! Jeg er ikke for abort sånn i hytt og pine, liksom.. Har en venninne som har tatt 6 (!!!!) aborter og det syntes jeg at er helt forkastelig, faktisk! Da er det på tide å begynne å passe bedre på, liksom.. Men iallefall, det kommer helt ann på situasjonen rundt graviditeten! Det at jeg valgte å beholde er ikke fordi "jeg ville ta ansvar for det jeg hadde gjort", men rett & slett fordi jeg ble så glad i det lille menneske som vokste inne i meg! Men.. Med tanke på min situasjon så hadde kanskje abort vært det LURESTE, jeg er alene og jeg er ikke ferdig med utdannelsen! Jeg hadde ikke dømt andre i samme situasjon som meg om dem hadde valgt å ta abort, for å si det sånn! Det er helt individuelt akkurat det der.. Det er sikkert et vanskelig valg der og da, men om man føler at man klarer å leve med det så er det ikke opp til andre si noe om den saken der, i mine øyne er en abort en privatsak! Det er mye personlig som spiller inn! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5848837-hva-er-%C3%A5-ta-annsvar/#findComment-5848908
VinterSol+2 Skrevet 8. august 2006 #3 Del Skrevet 8. august 2006 hei, du var her fremdeles anonym! Jeg svarte deg under den andre tråden der du la det samme innlegget, kan du lese det, ettersom det blir mye å skrive igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5848837-hva-er-%C3%A5-ta-annsvar/#findComment-5848926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå