Gå til innhold

Er dere veldig konsekvense på det her med beskyttet sex i behandlingsperioden?

Anbefalte innlegg

Jeg ringte inn mens på torsdag så nå er vi endelig i gang også. 3 år med prøving endelig over og det er godt å vite at vi nå får hjelp med dette. I papirene fra Ullevål står det at man MÅ ha beskyttet sex for å unngå å bli gravid under behandlingen. Synes det er så ironisk å tenke på å beskytte seg når man sliter med å bli gravid og tenker at sjansen for å bli det akkurat nå er veldig minimal når man sliter med barnløshet.

Vi hadde sex i går ubeskyttet, full pakke. Jeg blødde litt fortsatt etter mens (dag 5) og tenkte ikke så mye på det. Men i ettertid slår tanken meg at jeg burde passet på å beskytte meg. Men hvor stor er sjansen for å bli gravid på dag 5 når man i 3 år har hatt sex på EL og ikke blitt gravid liksom?

Hvor konsekvente er dere på dette??

Vi beskytter oss resten av perioden selvsagt.

Føles så rart å tenke på prevansjon igjen.....

Fortsetter under...

Nei - vi bruker ingen beskyttelse! Kan jo i teorien bli gravid i spray-perioden, og ville ikke la noen sjanse gå fra oss. Men etter uttak skal man avstå fra samleie i 14 dager pga. infeksjonsfaren, og det kommer vi til å følge.

:-)

Oj - Er det ikke slik at man skal uansett unngå å bli gravid etter innringet mens pga at spraying starter etter EL på dag 21 og skulle man mot all formodning bli gravid da skader det barnet? Nå ble jeg temmelig usikker....

Sprayen skader ikke fosteret den første uka, det er sprøytene som er skumle. Så dukker ikke mensen opp som forventet før sprøytestart MÅ du ta en gravid-test for å utelukke en evnt. graviditet.

Har lest om flere her inne som ble gravide av seg selv i spray-perioden, så undre kan skje:-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...