Gå til innhold

Treningstilbud i Trondheim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som vet hvilke treningstilbud som finnes for gravide i Trondhiem?? Tenker både i sal og basseng.... Bør vel komme i gang med litt trening etter hvert. Er nå 15 + 3. Ha en fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elixia i Fossegrenda. De driver visst med opptrening etter sv.skap og Bekkenløsning også Har basseng og barnepass!;-)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Trener du der selv? Vet du hvor mye det koster? (stod ingenting om det på hjemmesiden deres...) Får vel ringe og høre :)

Skrevet

trener ikke selv, men brodern gjør, så de driver og ringer meg og maser om at jeg skal begynne.... Har litt dårlig samv., men jeg burde begynne. Bekkenet er ikke bra, så det hadde vært lurt kanskje... Problemet er tida. Har en mann som er ukependler, så jeg har allerede barnevakt 2 x i uka for å kunne gå på jobb... De har jo barnepass, men i sommer ville jeg heller bruke tida ute med gutten enn inne i treningsstudio. Så du ser- unnskyldningene hagler- ikke rart dørstokkmila er lang!;-)

Skrevet

Forstår deg godt ;) Jeg har desverre ingen gode unnskyldninger, men må finne ut hvor mye det koster først...Lykke til videre! Hvor mange uker er du på vei forresten?

Skrevet

Har du funnet ut hvor mye det koster i basseng? har tenkt å spørre jordmor på mandagen når jeg skal dit om basseng-trening for gravide.

Skrevet

Hei!Nei, jeg har ikke funnet det ut enda. Jeg sendte en forespørsel over nettet her til Elixia, men jeg har ikke fått svar enda. Jeg frykter at man må kjøpe et års- eller halvårskort som gjelder hele senteret, og det er jo svindyrt. I utgangspunktet er jeg også mest interessert i bassengtrening, så det hadde vært fint om det fantes et slikt tilbud for gravide. Gidder du å gi rapport hva jordmor sa etter mandagen du har vært der? Er du plaget med bekkenløsning?

Skrevet

Jepp, jeg skal gi deg rapport ja :)

Jeg er 27+3 dager på vei å er enda ikke plagget av bekkenløsning. Jobber i barnehage og jobber 100% enda, men jeg kjenner det i bekkenet ja. Tenkte uaansett at det er bra trening å svømme i basseng jeg også er jeg veldig glad i å svømme :)

Er du veldig plaget av bekkenløsning?

Skrevet

Nei, heldigvis er jeg ikke plaget med bekkenløsning (enda..!) Men jeg føler jeg er stivere og vondere i muskulaturen i ryggen, så hadde vært godt å få myke det opp litt...hehe..

Jeg jobber som fysioterapeut, og har instruert en del grupper i varmtvannsbasseng. Jeg har aldri hatt gravide, men jeg har fått mange gode tilbakemedinger fra andre grupper at det varme vannet gjør godt - i tillegg er det såpass oppdrift i vannet at man ikke får så harde støtbelastninger ved løping og hopping f.eks. Fin måte og trene kondisjon og styrke/stabilitet.

Du er heldig som har så lite plager, du har jo kommet ganske langt allerede! Har du barn fra før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...