Gå til innhold

Noen som liker Dagne?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg gjør! Syns det er vakkert og solid og tøft på en gang, men sambo er redd det blir for sært for de fleste... Noen her inne som syns det er fint? Ikke det at de nødvendigvis skulle kunne valgt det selv, men kanskje kunne tenkt: "for et hyggelig navn" hvis de traff en fin liten jente med det navnet..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare 20-30 personer som har dette navnet i Norge så hun blir temmelig aleine om det navnet i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagne er en gammel variant av Dagny, og vi har lyst til å bruke det som oppkalling etter en kjær slektning.

 

kunne du like det, eller ble det bare rart?

 

hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mer jeg "smaker" på det jo bedre høres det ut. Ser for meg ei jente med store krøller. Vil dere ha det som eneste navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja.

 

Vi har dårlige krølle-gener i vår familie, men vi ligger godt an til store brune øyne ;)

 

Tusen takk for svar i natten! Det er ikke lett dette med navn, og kan forårsake litt søvnløshet noen ganger ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker Dagne. Det er spesielt, men ikke for sært.

Tror det er et navn som folk lett vil venne seg til når jenta først er der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagne er uvanlig, men ikke så rart at folk reagerer. Hadde en lærer som het det en gang. Egentlig ganske fint navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint navn. Men hun vil nok få det feilstavet/-skrevet hele tiden som Dagny av diverse ignorante kontorrotter, (her ved en av dem=)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Så fine tilbakemeldinger!! Jeg blir bare mer og mer glad i dette navnet, og jeg er nær ved å bestemme meg for å bruke det. Jenta mi får et skikkelig rotnorsk etternavn, og jeg tror det blir et godt navn i lengden. Noen fler som har kommentarer til navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg likte det! Litt mykere enn Ragne liksom. Tror dette navnet vil skille seg ut, men på en positiv måte.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte var: er det et gutt eller jentenavn. Nei, huff jeg likte det overhodet ikke - siden du spurte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...