Gå til innhold

Hårvekst..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt veldig lite hårvekst på armer, ben, ansikt og mage tidligere - så å si ingenting!

Men etter at jeg ble gravid vokser håret på leggene fortere enn svint, hårene på armene er blitt lengere, jeg har fått litt hår rundt navlen og ikke minst en liten bart:(

Veldig frustrerende! Flere som har opplevd dette? Er det hormonene som er helt på styr??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du venter en jente;O)

Skrevet

Oh yeah!!!

Jeg føler jeg utvikler pels!!!! Har ikke hatt noe hår på armer, ben og sånn før.. seriøst.. aldri barbert bena og det har ikke vært fnugg på de... omtrent helt glatt.. men nå! Masse friske mørke hår, både på armer og ben. Og håret på hue vokser som grass.. :-(

Det er nok hormonene ja.. men akkurat de som styrer det syns jeg kunne holdt seg unna... :-D

Skrevet

håret på bena mine vokser faktisk saktere nå :))

Skrevet

Venter kanskje en gutt du da;=)

Skrevet

Hmmm - har kjønnet noe med hårveksten å gjøre??

Det er virkelig noe herk - en liten trøst er det at det ikke høres helt ukjent ut for andre heller... Har ikke hørt eller lest noe om akkurat dette før, så ble litt bekymret over om det bare var meg.. (Ikke missforstå - jeg unner selvfølgelig ingen andre dette herket!)

Skrevet

Er en av kjerring skriveriene man kan lese om ang om man venter gutt eller jente;O)

Men man er forskjellig;=)

Skrevet

ja da vente du nok en liten gutt da, da får man mer hårvekst, spesielt på leggene

Skrevet

Det er jo motsatt av hva det ble sagt i sta..

Skrevet

Jeg har inntil nylig vært så piviligert med svært lite hårvekst...Har alltid ertet vennene mine litt som har vært nødt til å barbere beinene annenhver deg, med at jeg aldri har trengt å barbere de og bare har trengt å barbere meg under armene ca 1 gang i uken... Men nå har jeg vært nødt til å svelge noen kameler!

Skrevet

Jepp jepp! Her gror også håret vilt og uhemmet! Klaget til ei venninne her om dagen at jeg har fått hår på magen!! Og det på armene har blitt merkelig langt. Er heldigvist lyst da, men føler meg som en liten pelsdott til tider gitt....

Skrevet

Jeg opplever også MINDRE hårvekst....Pleier å måtte ta en runde med nappern i fjeset om morgenen. Nå trenger jeg ikke!

Venter gutt...

Skrevet

Her vokser det også villt. Har fått særlig mye hår på magen og her om dagen oppdaget jeg svarte tildels lange hår på rumpa!!! Veldig deprimerende... Noen som vet om dette går tilbake etter fødselen?

Skrevet

Hehe, så gøy...

Da jeg våkna i dag tidlig tok jeg meg en laaaang kattastrekk, med armene over hodet. Titta tilfeldigvis inn i armhulen til venstre...aiaiaiai, en skog!! Og tok en titt til høyre: samme skogen der. Og det er jaggu ikke mange dagene siden høvelen var framme.

Tenkte da at dette måtte jeg spørre andre BIMere om :o) Men så var det jo allerede en slik tråd.

Jeg er 12+6, og har ingen anelse om det er gutt eller jente som ligger og koser seg der inne. Men har vært mye kvalm og i dårlig form, og i følge bestevenninna mi kan dette tyde på jente... Så da blir vel dette bare enda et tegn på det da ;o) Tar ikke slike myter alvorlig, men gøy allikevel.

Skrevet

Nå er jeg virkelig blitt en god del mer beroliget! Høres ut som dette er ganske normalt da..

Det er ingen av dere som har fått mer hårvekst som har fått bekreftet kjønn enda? Ble litt nyskjerrig på dette,jeg.. Jeg føler veldig på meg at jeg venter en gutt, mens svigerinna mi mener det blir en jente..

Har faktisk termin 16 el. 17 feb jeg også (litt forskjellig fra legetermin og BIM-termin)! Er ikke lenge siden jeg la merke til dette jeg heller, så spørs om det er et fenomen som ankommer ca i uke 11-12:)

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

La forresten dette innlegget på 1.trim også. Der var det en som svarte at hun hadde det på samme måte i forrige svangerskap, men at hårene nå hadde forsvunnet igjen - så da er det jo et lite håp om at dette bare er midlertidig:)

Skrevet

Det er nok hormoner ja.. og derfor er det størst sjanse for at det blir jente. Jentefostre gjør at kroppen produserer flere hormoner. Halsbrann er også hormonstyrt så har du masse halsbrann er sjansen stor for at det blir jente.. men, men ingen regel uten unntak.

Skrevet

De sier vel at mer hårvekst tyder gutt etter hva jeg har lest, og omvendt med jente - men d er jo 50 50 % sjans for at det er riktig da...

Men alle disse tingene som skjer i kroppen er da ikke noe vi kan gjøre noe med!

Mitt hår (spesielt på hode) er blitt tynnere og stritt... Og d var kjempe tykt og med masse fall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...