Gå til innhold

noen her som har barn som har gått på eller bruker vallergan?

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvordan de reagerte??? om d ble noe bedre?? gutten min skal starte på d nå,han er mye allergisk og han sover veldig lite,er våken store deler av natten og såver kunn ca 15 minutter på dagen.. hvordan var deres barn etter dere startet på valergan??

noen råd å gi en sliten mamma?

Fortsetter under...

Vårt barn har aldri sovet hele natta. Kolikk de første 4 mnd og etter det våknet mye. Minimum 5 ganger om natten MINIMUM.

Så da barnet var 1 1/2 år spurte vi legen etter råd for 4 gang, og fikk vallergan. Hadde prøvd skrikemetoder, kose metoder og alt som var. Faens smokk sier bare jeg. Siste gang vi har smokk unge!!!

Barnet ble som en rusa narkoman av vallergan, så vi hadde barnet hjemme første uka, fordi barnet mista helt balanseevnen og var trøtt som en dupp hele tiden, så reduserte mengden i mot legens anbefalinger. Fra å sove fra 20-06 og en time på dagen så sov barnet over 3 timer på dagen pluss et par små lurer. Men våknet alikevel på natta til de bestemte klokkeslettene. Etter 3-4 uker sluttet vi, og skal aldri gi barna mine noe sånt igjen ALDRI.

Tok kontakt med en søvnpedagog noen mnd seinere og vips 4 natta var det ingen våkning. Å nå er det ikke mere våkning om natta enn det man må regne med.

Så vår erfaring er at vi mista barnet vår. Å barnet var ikke seg selv, selv på små doser, ingen livsglede ingenting.. bare blanke øyne og trøtte gjesp. Datt og slo seg og vi ville begge slutte før men legen mente vi måtte trappe ned forsiktig. så det var den verste mnd i mitt liv. Rett og slett jævli å se hva vi gjorde mot vårt eget barn.

Ikke ment for å skremme deg, men du spurte og jeg svarer hva vår erfaring var... ALDRI MERE!!!

Hei!

Hun som svarer over her, må ha hatt en forferdelig opplevelse! Det høres slett ikke noe allright ut å "miste" ungen sin på den måten:-(

Men jeg vil bare fortelle at vi hadde den stikk motsatte opplevelsen med vårt barn. Vi hadde omtrent den samme starten de første mnd med vår sønn, og prøvde alt mulig . Når han var 11 mnd tok vi kontakt med søvnterapeut, uten at det hjalp noenting. Så som en siste utvei, valgt vi å prøve Vallergan. Fra dag 1 hadde vi en helt ny unge:-) Han sov godt den første natta (ga han 2 ml), og våknet uthvilt og klar i toppen. Vi merket ingenting til nedsatt bevissthet eller balanseproblemer...han var til og med bedre fokusert enn vanlig. Vi ga han Vallergan i 1 uke, hadde opphold på 1 uke og ga han så 1 uke til:-) Nå er han 15 mnd og sover hele natta. Legger seg blid og fornøyd rundt kl 19 og står opp kl 06:-) Og vi har ikke trengt Vallergan eller skrikemetode eller noenting etter han var 12 mnd:-)

Vår lege sa at det er umulig å forutsi hvordan barnet vil reagere, så du må nesten bare velge om du vil prøve eller ikke. Men han sa også at du ser virkningen etter 2 netter, og hvis du gir 2 ml trenger du ikke trappe ned etter bare 1 ukes bruk. Så du kan jo evnt gi han et par netter og se an...og hvis det ikke har ønsket virkning, så er det bare å slutte:-)

Lykke til!

jeg har aldri gitt mine barn vallergan selv om jeg har kunnet .. jeg har latt være fordi jeg har sett et par barn i familien min som har reagert på samme måte som anonym over her beskriver (de måtte også slutte), og det er virkelig helt forferdelig å sitte å se på ..

hva med å heller få allergi medisiner til barnet ditt ??

det gjorde jeg til gutten min og det har hjulpet veldig :)

Har også et barn med allergi. Hun klør mye på natten og er derfor urolig. Våkner ofte hver natt. Her velger vi å gi zyrtec eller phenamin. De demper kun allergiplagene (kløen) slik at hun får en roligere natt.

d er ikke kunn alerigien som plager han,derfor fikk han vallergan..han har helt siden fødsel hatt kolikk,først når han var 11 mnd merket de at var KISS ennå da hadde han vert skev i nakke og bekken siden fødsel.. så gutten sover minimalt..han er blid og fornøyd som regel,men d blir litt lite søvn når jeg må opp til han over 12 ganger om natten og han kan være våken opp til flere timer... d var derfor vi fikk vallergan.men dosen vi fikk er fra 1/2-2 ml..hvilken dose fikk dere da,siden dere måtte trappe ned, er jo ikke så stor dose dette..

Annonse

Hei!

Det står både i pakningsvedlegget og i legemiddelboken at man må trappe ned dersom man har brukt Vallergan over lengre tid. Jeg ringte produsenten (Aventis Pharma på Lysaker) og spurte de, og der fikk jeg til svar at dersom man har brukt Vallergan over 6 uker sammenhengende, da må du trappe ned. Dersom du har brukt det som søvndyssende medikament (noe man som oftest gjør i 2 etapper på 1-2 uker pr gang), trengte man ikke å trappe ned. De sa også at bivirkninger som balanseproblemer og "apati" var meget sjelden, da dette egentlig er astmamedisin. Grunnen til at det har effekt som "innsovingsmedisin", er at det har en sterkt beroligende og søvndyssende effekt. Det er ikke et sovemedikament, og skal i normale tilfeller ikke gi slike bivirkninger.

Vi fikk også en helt ny og uthvilt datter etter å ha gitt 1 1/2 til 2 ml Vallergan - og det var fra første natt.

Vi kastet inn håndkleet da hun var ca 13 mnd gammel, og det har vi ikke angret på.

Prøv å søk på Vallergan her på "Forum" og du vil se at det har vært diskutert masse, du vil få mange saklige svar og en del usaklige, men slik er det.

Vallergan er en allergimedisin og ikke et dopingspreparat som enkelte later til å tro.

Lykke til uansett hva dere bestemmer dere for. Husk at dere blir bedre foreldre når dere også får sove :-)

fikk vallergan pga mye våken på natta. sluttet etter en uke. han ble så sløv når hanskulle legge seg og var fortsatt det når han våknet, måtte plutsleig sove mye mer enn han noen gang har gjort, og var fortsatt litt sløv....Men hadde en periode midt på dagen hvor han var i formen. Virket fra dag 1. Etter en uke sluttet vi, likte at han var så "dopa"...

Men det er jo absolutt verdt å prøve ut synes nå jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...