Gå til innhold

Teutonia Mistral, skal jeg velge myk eller hardbag og hvorfor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker fordeler og ulemper med mykbag og hardbag. Er veldig usikker på hva jeg skal velge. Har termin 27 sept. så gutten vår må ligge lunt og godt i vinter. Hvem er det best plass i? Tror vi vil kjøpe en Teutonia Mistral 06 mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ei venninne som ahr begge deler til sin 05modell. kjøpte hardbag kun av en grunn; for å kunne bruke som frakt i bil (i stedet for bilstol når baby sover). i vogna bruker hun stort sett softbagen og er godt fornøyd med den. blir selv å kjøpe softbag når vi evt får nr to (har 05mod jeg også), ser ikke for meg at jeg trenger noe annet. vil du ha SKIKKELIG god plass så kan du bare kjøpe en sånn dings som man setter i fotenden på sportsvogna (uten bag) sånn at den blir mer som en bag i seg selv, uten at man kan bære den rundt, og legge en tynn madrass oppi..

Skrevet

Jeg har alltid før sverget til softbagen, men har sett noen naboer her har hardbag i 06-modellen og det ser utrolig lekkert ut syns jeg! Blir en helt annen vogn da på en måte. Jeg ville valgt det- stormtrekk kan man ta over uansett så lokket på softbagen er ikke alfa omega. Dessuten så blir det litt høyere rundt kanten med hardbagen, det ser fint ut og virker lunere syns jeg. De har marine/beige farge og den vognen ser flott ut i 06-utgaven.

Skrevet

Jeg ville kjøpt duobag til en septemberbaby, men vet ikke om det er mulig til Mistralen...

Skrevet

Duobag går ikke på Mistralen, hard eller soft kun...

Skrevet

Vi har kjøpt duobag til s3`n..baby`n ventes i nov/des... Ellers ville jeg definitivt valgt hardbag! Vi har vært nødt til å bruke den med bagnett i bil av og til i starten til første jenta vår, samt at vi har brukt den som seng både dag og natt de første mnd.....i tillegg er den veldig fin å bruke om man er borte på besøk o.l. Synes også den er penere i vogna..ser stødigere ut!

Smak og behag sikkert ;o)

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Tror kanskje vi kjøper Teutonia S3 fremfor Mistralen, var å så på den i går. Den virker ikke så ustabil som jeg fryktet. Jeg syns at hardbag ser både sikrere, varmere og stiligere ut. Skal til Sverige i dag og finner vi noe vi liker kjøper vi det. Har nå vært i 2 Fru Lyng butikker som begge anbefaler softbag. Selv om den har samme mål som hardbag så vil den virke større da kantene ikke er så stive. Den ene butikken selger faktisk ikke hardbag lenger. Blir jo litt usikker av alle motstridene råd jeg får, men sverger til dere med reell erfaring!

Til Meg og Tulla, hvorfor valgte du duobag fremfor hardbag til S3'n?

Skrevet

Softbagen har flere fordeler enn hardbagen når babyen blir eldre. Kan ta ut spilene på softbagen og bruke den som fotpose til vogna. I tillegg kan bunnen av bagen brukes som underlag i vogna, f.eks. om sommeren hvis man ikke skal ha lammeskinn el annet i vogna. Superpraktisk. Vi har hardbag, men har bestilt softbag og selger vår hardbag. Førøvrig har jeg vært veldig fornøyd med hardbagen, men dattera vår er nå 1,5 år og ser det hadde vært praktisk med en fotpose til vogna utover høsten.

Skrevet

Vi har valgt duobag pga at den har større plass til barnet enn vanlig hardbag og softbag - dette i og med at vi får ett vinterbarn, og vil ha godt plass til pose, teppe etc :) Duobagen er jo akkurat likedan som hardbagen, bare at den festes rett på understellet, istedet for at den legges inn i sportsdelen! I tillegg er den som sagt større... Når barnet vokser ut av bagen bytter vi bare til sportsdelen-/setet (altså den vil stå ubrukt hjemme til den tid, så vil jo være helt som ny!) :)

Mht at softbag kan brukes som pose senere er helt sikkert fint!...vi har derimot andre vognposer og lammeskinn som vi skal bruke til neste høst-vår-vinter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...