Gå til innhold

Hei igjen Jenter...... noen glupe svar?????

Storebror til to :)

Anbefalte innlegg

Tilbake etter en god ferie :o)

Jeg lurer på en liten ting.. Jeg skal begyne på skolen nå til høsten og har termin den 12. februar. Så fikk jeg høre her en dag at dersom jeg skulle ha rett på fødselsstipend fra lånekassen måtte jeg ha vært i utdanning vårsimester 2006 og høstsimester 2006. Vet noen om sette stemmer. Er reglene virkelig så teite. At hvis jeg bare har vært i utdanning høstsimester 2006 har jeg ikke rett på en eneste krone i støtte. skal jeg da leve på vann og flytte hjem igjen.

Fortsetter under...

Du må ha vært under utdanning (med rett på støtte fra Lånekassen) de siste 6 månedene før fødsel. Så for din del kommer det litt an på når høstsemesteret starter... Starter høstsemesteret 12.august, så skulle det jo gå akkurat;)

Tipper at Lånekassen er ganske så firkantet på disse reglene... Men likevel, ikke stol på informasjonen du får fra Lånekassen uten å forhøre deg med flere der! Og få det skriftlig!

Jeg venter barn nå i august (hadde termin 29.juli) og fikk brev fra Lånekassen en stund tilbake om at jeg ikke hadde rett på fødselsstipend siden jeg ikke hadde vært under utdanning høsten 2005 (bare våren 2006). Men dette var jo bare tull og tøys, så dette klaget jeg på. Så fikk jeg nytt brev om at de hadde behandlet saken min på nytt og at jeg fikk fødselsstipend likevel, under forutsetning om at jeg fødte barnet etter 15.juli. Noe som også bare er tull og tøys, siden man ikke skal straffes for at barnet kommer før termin (står på deres internettside at man gjør unntak fra 6 måneders-regel ved prematur fødsel). Men det gadd jeg ikke å klage på før jeg evt. så om det var nødvendig, og det ble det jo ikke siden jeg fremdeles har babyen i magen nå 10 dager etter termin;)

Skolen startet ikke før 21. August...

Tror det beste er å høre med en rådgiver på skolen da. Hun/han vet nok svaret på det meste jeg trenger å vite. Hun hjelper meg kanskje også med å søke på alt.. Off er så mye vi må tenke på. Søke på ditt og datt, få avslag å klage osv. Burde ikke vært nødvendig.

Takk for svar :o) Og lykke til med fødselen som sikkert er rett rundt hjørnet..... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...