Storebror til to :) Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg er nå 13+2 og akkurat kommet meg hjem fra en deilig ferie... Så første gang jeg er på 2. trim.. Jeg lurer på en liten ting.. Jeg skal begyne på skolen nå til høsten og har termin den 12. februar. Så fikk jeg høre her en dag at dersom jeg skulle ha rett på fødselsstipend fra lånekassen måtte jeg ha vært i utdanning vårsimester 2006 og høstsimester 2006. Vet noen om sette stemmer. Er reglene virkelig så teite. At hvis jeg bare har vært i utdanning høstsimester 2006 har jeg ikke rett på en eneste krone i støtte. skal jeg da leve på vann og flytte hjem igjen.
Hanne og jentungen Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Velkommen inn hit:) For å kvalifisere til fødselsstipend må du ha studert i 6 måneder. Viss du begynner nå i august og har termin i februar så rekker du vel det akkuratt:)
Hanne og jentungen Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Glemte å si at du bør ringe lånekassen for å sjekke ditt tilfelle:)
Storebror til to :) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2006 Takk Hanne. Ja jeg regnet ut selv at jeg akkurat klarte d, men så fikk jeg en mail fra lånekassen der d først stod 6 måneder. og så fikk jeg en til for jeg sporte igjen og da fikk jeg svar at jeg måtte ha vært i utdanning vår og høst hvis jeg hadde termin 12. februar. ååååååå lånekassa er så rotete
Hanne og jentungen Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Du må være tatt opp på studie neste vår, det var sikkert det de mente:) Det greieste er å oppsøke dem direkte på kontoret:) jeg er i samme situasjon selv, men jeg har studert i 7 år, og fortsetter til høsten, så jeg kvalifiserer:) Nå er det bare å vente å se om jeg får lån til høsten:)
Gjest Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Det stemmer det.. jeg skal ha i januar og klarer det i teorien akkurat ikke. Men var i studier forrige skoleår, og da virker det som det skal gå greit. litt forvirra jeg også.. men de må da regne med at folk får unger før mars.. hehe... Velkommen inn hit.. husker deg fra 1 tri :-) Nå er alt velstand og bare bra eller? :-)
Storebror til to :) Skrevet 8. august 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2006 Heisann Januarbaby07. Husker deg ) Off ja de må jo forstå at det ikke alltid er like lett å planlegge. hehe.... Men jeg får vente til skolen begynner å finne meg en rådgiver som sikkert vet svar på alt. Kan ikke forstå hvis jeg ikke skal få en enste krone bare fordi jeg har termin i Februar og ikke April f.eks... (teite regler) Jada her er alt bare bra.... Magen vokser sakte men sikkert.. Nå gleder jeg meg bare til UL snart i håp oom å få vite kjønnet.. (sett meg ut en svart og rosa vogn fra Simo) men kan ikke ha en liten prins i den ) hihi Alt bra hos deg også?? Har du vært på UL eller er den rett rundt hjørnet??
Gjest Skrevet 8. august 2006 #8 Skrevet 8. august 2006 Hehe... ikke sant? Men februar.. klarer du det ikke akkurat da? :-) Er jo akkurat 6 mnd til det. :-) Om du var i utdanning i våres forstod jeg det som at da var det ikke noe problem, men det er lånekassa da, så man vet jo aldri.... :-/ Den vogna her jeg sett... pen den, men veldig kjønnsrelatert ja.. hehehe Vi har kjøpt oss en Brio kombi vogn.. svigermor spanderte :-) Mørkeblå med lyseblått og noe sølv. Syns den var kjempefin og praktisk. Vi har vært på ul ja.. siste i uke 13. da viste det en gutt mente legen.. :-) så nå får vi se om de er enige i uke 18 :-)
Storebror til to :) Skrevet 9. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2006 Jeg var ikke i utdanning nå i vår. Jeg begynner nå til høsten. Men jeg får vente å se. skal alltid klare oss. Hehe greit slik med svigers ) mamma skal spandere vogn på oss. Og svigermor har allt kjøpt bilsete og svigerfar er i gang med å pusse ned en vogge som oldemoren til samboeren min hadde for akkurat 100 år siden ) Så den blir det gøy å ha i stua... ååååååå gleder meg ) (bare så lenge til)
Gjest Skrevet 9. august 2006 #10 Skrevet 9. august 2006 Får du termin i februar, klarer du det akkurat! :-) Jeg klarer det akkurat ikke, om jeg ikke hadde vært i utdanning i våres også :-) Krysser fingre og alt for deg :-) Hehehe.. så gøy... kjekt når de er engasjert.. :-) Ja, ikke sant..har litt den følelsen jeg også.. Men gleder meg til skolen begynner. For da tenker jeg tida raser fra meg plutselig.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå