Gå til innhold

Kjære Lenn og Elinelinea

Graciegirl

Anbefalte innlegg

Hei begge to.

Hvordan går det med dere? Tenker mye på dere og håper dere, etter forholdene, har en fin sommer.

Elinelinea - hvordan går det med prøvingen? Håper du/dere får FULL KLAFF snart. Krysser fingrene for det.

Lenn - jeg så at du spurte om utredning. I og med at jeg trodde jeg skulle miste for andre gang så lette jeg på nettet litt tidligere. Her er informasjon jeg fant om "utredning" som jeg sparte på. Jeg husker ikke helt hvor jeg fant det, men jeg lette bare på "ordentlige" websider med leger/jordmødre. Kanskje det kan være til hjelp?

"Har en kvinne hatt tre mislykte svangerskap på rekke uten fødsel i mellom, er det rimelig å starte utredning. (Det har liten hensikt å starte utredning allerede etter to aborter, for da er sjansen for å finne noe unormalt meget liten.) Ved undersøkelse av kvinnen undersøker man for infeksjon, hormon- eller stoffskifteforstyrrelser, evt endring i blodets koagulasjon (levering) og for feil ved livmor. Hos mannen undersøker man sæden, og fra begge analyseres kromosomene (arveanlegget) ved en blodprøve. I noen tilfeller (under 50%) kan man finne forhold som forklarer abortene. I langt mindre grad finner man noe som man kan behandle før eller under et nytt svangerskap. Årsaker kan være: • genetiske feil (i arveanlegg) hos 3-5% • anatomiske feil (i livmoren) 5-25% • feil i immunsystemet: 5-15% Det vil generelt være 50-70% sjanse for et vellykket svangerskap ved neste forsøk".

Klemmer fra

Fortsetter under...

Heisann :o)

Koselig å høre fra deg :o)

Det var så utrolig bra at det gikk bra med deg!! Glad for å høre det!

Jeg har hatt en etter forholdene bra sommer. Det har jo vært så varmt og fint, og det har virkelig hjulpet på humøret!! :o) Ikke så lett å være optimist i 14+ og striregn........ ;o)

Takk for utklippet! Jeg har i praksis ikke hatt mer enn 2 SA. Den tredje var svangerskap utenfor livmor..... Skal nevne dette for gynekologen min, og høre om han ser noe vits å gjøre grundigere utredninger. Siden jeg og sambo har et barn sammen, så minimeres risikoen for kromosomfeil. Så det har jeg egentlig lagt fra meg.... (heldigvis...vondt å gå og engste seg synes jeg....)

Jeg skal i gang med nytt fryseforsøk neste gang mensen kommer, og er kjempeglad for det! Tungt med eviglange ventetider der man bare går i et slags "tomrom" og bare venter på å få komme til nytt forsøk.....

Håper på mensen neste uke slik at jeg kan begynne å knaske medisiner igjen..... Hm......

Håper virkelig at alt er bare bra med deg og spiren :o)

Stor klem fra

Hei til dere begge to:)

Er i litt dårlig humør i dag for jeg fikk mensen for et par timer siden, alltid like kjedelig det. Men da er det jo bare å prøve på nytt!!

bestillte akkurat time hos homeopat/akupunktør, kanskje hun kan hjelpe meg på veien?

Hvordan føler du deg gracie, kribler det i magen:)?

Lenn, krysser fingre for at mensen kommer og du kan begynne på piller igjen.

Stor klem til dere begge fra en (pre)menstruell meg

Heisann begge to :o)

Jeg har også akkurat bestilt akupunktur! Har hatt planer om det på alle (3) forsøkene men ikke "fått ut fingeren" som det så fint heter... ;o)

Endelig nå, på onsdag skal jeg til pers. Håper det gir gode resultater!!!

Ja nå venter jeg på mensen - det skulle vært jeg som fikk den, ikke du elinelinea!!! Skeivt fordelt her i dag. Leit å høre at den kom. Akkurat like pyton hver gang, jeg vet........*sukk*

Men vi lykkes til slutt - det VET jeg!!!!!!!

Klemmer fra

Hei igjen, begge to.

Håper dere har hatt en fin helg og at uka har begynt bra.

Elinelinea - så kjipt at du fikk mensen. Håper det er den siste på en god stund og at dere får gode nyheter i september. Håper du klarer å holde motet oppe.

Lenn - håper behandlingen på onsdag gir resultater og at dere får gode nyheter snart.

Sukk, dere fortjener begge to at det klaffer NÅ. Jeg krysser alt jeg har for at dere skal lykkes!

Med oss går det bra så langt. Vi tør ikke helt slippe jubelen løs, så vi sier "hvis" og ikke "når". Skal på (privat) ultralyd i uke 12/13 - 06.09 - det er første delmål. For tiden har jeg mye svangerskapsplager og det er et godt tegn. Samtidig er jeg fremdeles sykemeldt pga plagene. Har etterhvert forstått at graviditeten kommer først, jobben blir så uviktig i denne sammenhengen.

Nu vel, det var bare en liten hilsen fra denne kanten. Tenker mye på dere og venter spent på oppdateringer!

Klem fra

Hei!

Så koselig med hilsen fra deg:) Skal krysse fingre for at den lille sitter hard fast og at du får se et bankende hjerte på ul, det gjør du helt sikkert!

Ja, mensen er noe skikkelig dritt altså (for meg da)!

Men setter full lit til neste pp. Nå drikker jeg salvie te, som forresten smaker PYTON! Og var i sverige for å kjøpe vit c+ e og selen og sink, så her i gården trenger man ikke spise skiver til frokost, holder i massevis med alle vitaminene vi putter i oss:)

I morgen går turen til akupunktur/homeopat damen, håper hun vet hva som skal til!

Luften blir på en måte slått ut av meg hver gang jeg får mensen, men så tar det ikke mange dagene før jeg er kampklar igjen og begynner å glede meg til neste pp, helt sant:) Men klart, det går veldig opp og ned.

Lenn, du må fortelle om akupunktur timen din. jeg skal gi referat i morgen jeg.

Klem til dere begge!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...