Gå til innhold

Ultralyd


Gjest

Anbefalte innlegg

Er 10 uker på vei, men tør ikke helt tro på det før jeg får se lille spire på UL. Rundt uke 17-19 er det vanlig med første UL, men har veldig lyst å få tatt UL neste uke... Skal til gyn da.

Noen andre som har tatt tidlig UL? Fastlegen sa det ikke var nødvendig før i uke 18, men har så lyst... Vil bare se at det er liv!!! Mamma var forresten på UL da jeg bare var 3 uker, og de kunne se en liten prikk med hjerteslag allerede da. Blir sprø av å gå rundt her å engste meg... Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var jeg første graviditet. Skjønner deg godt.

Har du hatt komplikasjoner? Så skjønner jeg deg enda bedre.

Men det er fint føste gangen hos legen også, når man hører hjerteslagene..

Min Mormor gikk til legen da hun var gravid med min mamma, det var før UL. Mormor insisterte på at legen sjekket at alt var bra, men på den tiden brukte de RØNTGEN... Mamma har bilde av seg selv inni magen, man ser bare skjellettet, ser ut som en frosk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig sier fastlegen din det, for det er ikke nødvendig, hvis ikke det skal ha vært noe som er uvanlig. Jeg var hos fastlegen min, og fortalte at jeg gjerne ville ta en UL så fort det lot seg skje,fordi jeg vil forsikre meg om at alt er som det skal! Han sa at det ikke var noe problem, så om 11 dager skal jeg dit, og går da inn i min 9.uke:)

Ikke la legen dine behov,vær litt sta!!! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har også veldig lyst på en UL før uke 18. for å få konstatert med sikkerhet at det faktisk er liv der inne. Jeg ble henvist til det i mitt forrige svangerskap. Da hadde jeg UL både i uke 6 og i uke 12. Dette var pga av at jeg før det hadde hatt en MA. Det føles så lenge å skulle vente til man er 18 uker på vei liksom.

Er spent på om jeg får henvisning denne gangen. Det spørs. Hvis ikke så tror jeg at jeg vil få det gjort hos privat gyn. i hvertfall en gang, sånn rundt uke 12.

Det koster nok sikkert litt, men du kan jo også gå privat. Det roer nervene litt :-)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt!! Jeg bestilte faktisk time på privatklinikk i dag. Skal på UL neste uka, og da er jeg vel 8+4. Håper å få se et søtt lite hjerte som banker da. Jeg tror det ikke før jeg får se det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos gynokolog i dag, og nå er jeg så glad og lettet. Så et lite barn med armer og et hjerte som slo. er 9+0 uker på vei, nesten en uke kortere enn jeg trodde. Men det klaffet på første forsøk etter p-pilleslutt så eggløsning og sykluslengde er noe usikkert.

Vi bekymrer oss så veldig fort. Har 2 gutter fra før og hadde en MA i desember så jeg har hatt noen tøffe uker nå.

Få deg en ultralyd så kan du slappe av litt mer, godt for båda faren, deg og barnet.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på første UL i dag og er 8+5, dette fikk vi da vi har blitt gravid med IVF. Vi har ikke klart å slippe gleden helt løs før nå i dag, når vi kunne se et lite "nurk" med hjertetbank :-)

 

Spurte om jeg kunne få en UL til og skal tilbake om to uker. Ville egentlig vente til rundt uke 12, men det gikk ikke..gleder meg til neste gang, for da ser vi nok litt mer :-) Det er lenge å gå til uke 18....huff..

 

Det er godt å virkelig se at det er noe der, for magen og sparkene kommer jo ikke ennå og da er det litt uvirkelig. Blir litt sliten av og se etter blodspor ved hvert toalettbesøk, he, he :-)

 

Lykke til videre.

 

Hilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på ul i dag, 11+0 på vei. Såg en liten krabat som svømte rundt og boltret seg. Var for tidlig til å se kjønn, men det var herlig å se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...