Gå til innhold

Hun nekter å ta brystet=( Trenger råd!!!

Anbefalte innlegg

Etter å ha ammet i 3,5 mnd begynte vi med en del flaske i forbindelse med utdrikningslag og bryllup. Ammet hele tiden ved siden av. Hun HYLTE i starten med flaske, men tok til slutt. Nå er det motsatt=( Hun sutrer fordi hun er sulten. Legger jeg henne ved brystet vrir hun seg unna og HYLER i sinne... Stopper når jeg tar hun opp. Putter jeg inn flaske blir det stille og hun spiser... Hun er nå 4mnd.

Har ikke lyst å slutte med amming ennå...=( Hvordan kan jeg vende hun tilbake? Prøvd i flere dager å legge hun til ofte og ikke gi flaske uansett. Resultatet er at hun ikke spiser....

(Hun ammer forresten fint om natta og tidlig om morgenen......, og vil gjerne ha min melk om den er på flaske, så tror ikke det er noe feil med melka)

Trenger råd!!!!!

Fortsetter under...

ja det er slik med puppenektere/ puppevegrere - de spiser på natt og tidlig - og ellers i forbindelse med søvn.

Så hvis du vil amme igjen må du nok kanskje glemme flaska igjen.

prøv å amm på et stille sted - gjerne liggende i senga. For noen funker det å amme gående. Bare å prøve seg fram Tilby ofte - og pakk bort igjen når hun ikke vil ha - prøv igjen litt senere. Bare ta tiden til hjelp så lenge.

du kan pumpe deg for å holde produksjonen opp hvis du ikke får henne til å stimulere produksjonen.

tilby gjerne puppen i forbindelse med søvn- mange tar puppen i søvne, eller prøv o det hun skal sove(legg deg m henne) eller når hun våkner

mange sliter med dette. Ta gjerne kontakt med ammehjelpen - mange av ammehjelperne har opplevd det samme.

Prøv å bare gi pupp så hun ikke venner seg til flaske. hun tar nok puppen til slutt. Gutten min hadde en sånn laaaang puppenekt periode med vare nattamming. etter hvert prøvde jeg å gi litt skjeldnere på natten og da ville han ha på dagen igjen! hvis du har sein utdrivningsrefl. prøv nesesprayen Syntocinom, fåen hos lege:o)

Hvis tulla mi har vondt i magen, vil hun ikke ta brystet, da vrir hun seg unna og snøfter misfornøyd. Da pleier jeg å legge meg over på ryggen med henne liggende på magen oppå magen min. Hun knuffer og grynter litt til å begynne med, men hvis jeg legger henne med munnen oppå brystknoppen, da tar hun den og begynner å suge! Tror det er en rest av instinktet babyer er født med. (En nyfødt baby som blir lagt på mors mage kan på egenhånd kravle seg frem til puppen og begynne å suge) Prøvde det senest idag, hun er fire mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...