Gå til innhold

Hvor lenge hadde dere pøvd før dere begynte med prøverør?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har prøvd i 2 år nå, og skal i gang med første forsøk nå i midten av aug. Masse sommerfugler i magen!!!! Jeg har en datter på 7 fra før så forsto tidlig at noe var galt, men etter 1 år kunne vi sjekke oss. Så har dere prøvd opp mot det så bestill tid:) Lykke til !

Vi har prøvd i fire år, jeg har to gutter fra før og ingen ting var galt med kjæresten min..det bare klaffet ikke...Har hatt 3 insamasjonsforsøk og 3 IVF.Ble gravid på siste forsøket, så nå håper jeg den blir der :-)

Lykke til...

Hilsen fra

Annonse

Gratulere så masse:) det går nok bra! hos oss var det han som hadde lav kvalitet, og er veldig spent! Vil jo være positiv men er så redd for å miste. Har to venninner som det klaffet for på første forsøk så får kryssa alt som kan så går det nok supert dette:):):) uff farlig å ha ferie blir sittende her, natti natt:)

Hei vi har prøvd i 5 år nå! Uff, skjønner ikke at vi har holdt ut!! men... nå ser vi lys i tunellen, har nå blitt sprayer og greier... skal starte med sprøyter den 17. august, så da skjer det nok noe snart. Dette er vårt første ICSI forsøk. Vi har ingen barn fra før, og det er noe galt med oss begge. jeg har pcos +++ og han har nedsatt kvalitet+++

Heisann!

Vi har snart prøvd i 3 år og hadde vårt første insenimasjonsførsk i mars, ett nytt i april og så vår første prøverør nå - venter bare på at det skal komme til dagen for blodprøve...

Bare lurt å begynne MYE tidligere. De sier vel at gjennomsnittet for å bli gravid er 1,5 år...jeg ville ha starta med en gang etter ett år jeg - så slipper du gå så lenge som noen av oss her...jeg tenkt stadig - jamen, jeg blir jo gravid...det er bare pga det og det og det....men ble det visst ikke, ikke for så lenge i hvert fall, hadde en abort for noen år siden, uke 9.

Lykke til :)

Vi beg. å prøve i mai 2004 og hadde første IVF i april 2006, så det blir to år med prøving før 1. forsøk. Hadde 3 insemineringer høsten 2005 og er i gang e d1. ICSI nå.

Har ingen barn fra før.

Vi har prøvd ca.siden sommeren 2004,har pcos.Vi har en gutt på 3 1/2 år,han kom av seg selv etter ca.1 1/2 år prøving.Kan ta med at jeg hadde en abort i uke 7-8 i 2005.

Så i fjord sommer bestemmte vi oss får å søke prøverør,var på konselasjon i januar i år,og skulle hatt 1ivf forsøk før påsken,men den ble avbrutt.Så nå er vi på vårt 1 ivf forsøk igjen,skal på ul på fredag,er veldig spent på hvordan det ligger ann.Har sett at det er flere av oss som skal på ul.fredag-krysse fingrer å tær for alle oss.xxx

vi har prøvd i ett år bare.. Men jeg tok tidlig kontakt med gyn fordi jeg trodde noe var galt med meg (spotta så mye). Det var ikke no galt med meg, (hadde en liten grad av PCO, men den var så liten at den ikke betydde noe mente gyn) men mannen min har nedsatt kvalitet. Så både han og jeg brukte pergo og gjorde alt for å få det til, men..

Skal nå i gang med vårt første ICSIforsøk, egguttak i uke 33.. SPENNENDE..

Lykke til alle sammen

Annonse

Heia!

Hadde prøvd sjølv i 1,5 år før vi tok kontakt med lege. Blei så henvist til gyn., tok et halvt år før vi var utreda der (blodprøvar, sædanalyse, lapraskopi). Så tok det et halvt år fra vi sendet søknad om prøverør til vi kom til forsamtale der. Deretter 2 mnd., så var vi igang med 1.IVF. Det gikk dårlig... Skal ha fryseforsøk no i august, nøyaktig 3 år etter vi beg.!!!

Ellers sies det at når du har prøvd aktivt i ett år uten å lykkes, kan du ta kontakt med lege!

Lykke til!

Tusen takk for tilbakemeldingene. Ser det at enkelte anbefalte å starte tidlig ja for dette er jo en utrolig lang prosess forstår jeg. Har nå bestilt meg legetime så får vi ta det derifra.. Er bare så kiipt å måtte innsjå at dette ikke helt går vår vei, men det vet dere alt om!!

Vil ønske der alle her lykke til i prosessen!

Har vært seksuelt aktiv i 14 år, og aldri brukt prevensjon, så kan si at jeg alltid har visst at det var noe som ikke stemte.. :) men har aldri stressa så mye heller, nå skal jeg gifte meg og skal starte me behandling i januar.. Ps! Har tatt pergotime 4 sykluser og gått på metformin i 1 år.. så har prøvd det siste året kan man si.. ;)

Vi begynte md Pergo fra 1 mnd og ble henvist til IVF etter 3 mnd. Ser jo ut i fra de andre her at vi ikke er helt "normale" (alt er vel relativt....hehe).

MAnnen er perfekt, jeg er vel heller tvilsom (har hatt hjernesvulst). Men men - det som skjer det skjer, tenker jeg...

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...