Gå til innhold

Hun gråter seg i søvn, hva gjør vi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gjør vår også for tida, de to siste nettene har hun også våknet, sånn rundt kl tolv-ett og gråter illsint lenge. Skjønner ingenting, for hun har vært god på soving hele veien. Ser ingen tenner, er ikke syk så vidt jeg vet............

Tja, jeg ligger sammen med min til hun sovner, eller hun sovner på fanget. Om hun gråter litt mer enn en liten stund prøver vi legging senere. Og om trøst og kos ikke hjelper prøver jeg å finne ut om hun har vondt ved å gi paracet, og da sovner hun som regel. Mye som skjer i en liten kropp, og jeg husker hvor grusomt voksesmerter er.

Vår datter har stor sett vært en som sovner fort. Ved flere ganger når hun har grått masse ved legging har hun fått tenner eller vært syk. Hvis det har vært tenner har det hjulpet å smøre sånn tannløsning på (tror det heter Dentol). Ellers kan det jo være så mangt, som f.eks. endringer i hverdagen de reagere på (ferie over og begynt i barnehagen igjen kanskej?).

Lykke til!

• 2 uker senere...

Det går sikkert over snart, som de over sier så er det sikkert en grunn som er vanskelig å finne ut av. Det har vært litt sånn hos oss innimellom også, og det som hjelper her er å akseptere at ting er litt vanskelig akkurat nå og så gir vi nærhet og er tilstede og lar poden få ut gråten slik at han kan sovne. Da har det som regel godt over etter tre slike kvelder.

Mistenker du tenner eller andre smerter så gi paracet som fjummsi sier.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...