Gå til innhold

Hvor mange keisersnitt kan en få??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man anbefaler ikke mer enn to. Men har man hatt to keisersnitt så får man absolutt ikke føde vaginalt heller, så blir man gravid igjen så vil man få snitt også den tredje gangen. Da vil mange leger råde deg til å sterilisere deg i samme slengen med det tredje snittet, for å unngå flere.

Grunnen er at man får arr i livmoren etter et keisersnitt, og da blir operasjonen mer risikabel for hver gang.

Jeg kjenner flere som har hatt tre snitt, altså, så det forekommer. Men noen av dem har fått alvorlige kompliasjoner.

Jeg skal ha min 3 keiser og har legen min sier dette er helt greit, snakket med henne før jeg ble gravid. Etter dette bør man vel helst ikke ha flere - hvis jeg ønsker kan jeg forsøke å føde denne gangen selv etter to snitt:)

Vet ikke hva jeg skal gjøre enda?

Jeg har hatt en normal fødsel, og to keisersnitt. Jeg har fått beskjed om at jeg kan få prøve å føde r normalt om jeg ønsker denne gangen, men jeg velger nok KS. Min første fødsel var veldig tøff, og jeg har fått beskjed om jeg ikke kan få alt for sterke veer med livmoren min som tross alt har to KS, og om fødselen til nr 4 blir like lang som 1 gangen, 80 timer... så spørs det om det vil hasteKS underveis. Legen vil gjerne at jeg blir sterilisert denne gangen, grunnen er at jeg har 4 veldig tette svangerskap, og at kroppen min ikke kommer til å klare så mange flere svangerskap. De sier også at tre KS er mange, men at enkelte har fått utført fire KS.

Min erfarne gynekolog sier at det ikke er noen øvre grense, men personlig så ville han ikke anbefale mer enn 4 ganger... Jeg prøver på baby nr. 3 nå, og sitter den, blir det planlagt KS nr 3 på meg :-). Kan ikke tenke meg en bedre fødselopplevelse og barseltid!

Annonse

Hei TussiLussi!

Jeg tok mitt tredje ks i juli og ble anbefalt sterilisering samtidig. Hørte ingenting om noen strukket og unormal livmor, jeg. Dersom man har tenkt på sterilisering før, så vet man at det er ganske kostbart for oss kvinner, så det at de gjør det gratis i forbindelse med ks, gjorde valget enkelt for oss i alle fall. Pga sykdom så tør jeg rett og slett ikke å ta sjansen på flere barn. Nå har jeg tre nydelige barn!! Og er takknemlig for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...