Gå til innhold

Trenger litt hjelp..

Anbefalte innlegg

Min kjære sønn på 3 uker sliter veldig med vondt i magen, han svelger en del luft når jeg ammer og lurer på om noen har noen gode råd eller erfaringer om hvordan han kan slutte og svelge så mye luft.

Lurer også på råd om hvordan jeg skal få han til og rape godt etter måltid, vi får ikke helt til det heller.

Håper noen kan hjelpe, for han gråter en del pga magevondt.

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5843143-trenger-litt-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar at du har oppdaget Miniform allerede (apotek), det deler luftboblene opp i mindre, enklere å rape opp enn ellers.

Du kan øve på å ha ham mer oppreist, evt ha ham med rett rygg og nakke, eller øve på å amme liggende (trikset ved liggende er å ha hodet på en pute og skulderen på madrassen).

En rap kommer før eller senere med oppreisthet. I vippestol, oppå skulderen (med mellomgulvet mot forsiden av skulderen, stryke forsiktig oppover på ryggen (fast kosestryke)) eller i bæresele når man går rundt. Ikke stress for mye, da blir baby skrikete og sluker mer luft. Mange urolige babyer blir bedre ved å være mye i en bæreanretning, forresten.

amming i 45 graders vinkel i stedet for helt flatt pleier å hjelpe luften bedre oppigjen under ammingen.

massere på mage og rygg og hjelper på luften etter maten.

prøv og å legge babyen på fanget ditt m beina mot deg - ta så beina til babyen med bøy i knærne og press/hold dem mot magen litt. Masseringen under fotsålene kan og hjelpe dem å få prompe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...