Gå til innhold

Sover bare 45min om gangen...

Anbefalte innlegg

Gutten min er ca 2.5mnd og sover bare 45 minutter om gangen på dagen. Om natten sover kan han sove 4-6 timer i strekk før han våkner. Men jeg skulle ønske han kunne sove litt mer om dagen, bruker litt tid for å få han til å sove og han drikker leeeenge ved puppen så det går så mye tid. Har en 2 åring som ikke har mye tolmodighet og da blir det litt stress når minstemann ikke kan sove lenge om gangen... Hvor mye sover deres barn på den alderen? Noen som har en ide om hvorfor han våkner?? (joda, han svelger luft når han drikker, og han raper etter maten, gulper mye, kan være mageknip som vekker han?...)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5843054-sover-bare-45min-om-gangen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min hadde kollik og jeg trodde det skulle bedre seg etter 3 mnd, men han sover fortsatt lite og er 6 mnd nå. Dette var vel ingen trøst men snarere et forsøk på å si at det er mange barn som sover lite og at det sikkert bedrer seg når de blir litt større og blir mer slitne...?? Ihvertfall er det noe vi kan håpe på......sønnen min har bare sover 3 supper a 1/2 time helt fra han ble født. Mange sier at det sikkert er nok for han men det er det IKKE. Han er konstant uopplagt og sutrete......

Men, men.....vi får tro det bedrer seg

Hei:-)

Hører egentlig til på småtroll 1-2 år jeg nå, men faller inn her iblant:-) Min sønn har alltid vært sånn du beskriver. Sov aldri mer enn 30-60 min på hver lur (han hadde to lurer for dagen).På helsestasjonen sa de at enkelte hadde ikke behov for mer søvn enn det, så jeg slo meg til ro med det. Nå er han 12 mnd og nettopp begynt i barnehagen, vi er gått over til 1 lur, og han sover fra 12 til 14 hver dag................helt utrolig, går bare rundt meg selv jeg etter det har gått 30 min de dagene jeg har han hjemme:-)men selvfølgelig sønnen din er så liten enda at det kan jo snu seg for han selv om det ikke gjorde det for min sønn.Han sov heller ikke mer enn din sønn i strekk på natten, det kan jo selvfølgelig være noe som plager han, vi gikk mye rundt med vår sønn på armen når han våknet og skrek på natten. Veldig slitsomt når de våkner mye på natten i tillegg til de korte lurene på dagen, skulle jo tro de ble helt utslitt med så lite søvn i døgnet...

Hva slags rutiner har dere på dagtid med mating og stell iforhold til legging? Vi gjorde en stor feil med dattera vår, og det var å legge henne rett etter maten,noe som jeg i ettertid har skjønnt er ganske vanlig!Jenta sovna hu, men det gikk jo toppen en halv time, så våkna hu igjen.Det er jo normalt at dem våkner i etter en tre kvarters tid, men da er det jo om å gjøre å klare å la dem ligge til de roer seg igjen..Er vel sannsynligvis ikke utsovet etter så kort tid. Vi starta med å gi mat rett etter at hun våkna, så en time en og en halv våken,og etter det sovna hu med en gang vi la a.LIgger ute i vogn på dagtid,og har gjortdet siden hun var et par mnd.Hatt faste mattider med ca tre timers mellomrom, nå ca 4.(6 mnd) Hun har sovet natten igjennom siden hun var 1,5 mnd.Sover nå fra 19-08.Vi har ikke hatt en eneste våkenatt.Legger seg uten et ord om kvelden,sovner etter 5 min.Hun er jo selvfølgelig veldig aktiv på dagtid,men det er jo bare gøy når hun er så inne i rutine :) Kanskje du kan plukke opp noen tips fra oss

Annonse

Guten vår sov og veldig lite på dagtid då han var mindre. 2-3 lurar på mellom 20 og 45 minutt pr dag. Til gjengjeld hadde han lang natt (11-13t, dog med matpausar).

Det treng ikkje vere noko gale sjølv om han våknar etter kort tid. Helsesøster meinte at ein del babyar er for interesserte i å få med seg alt, til at dei har "tid til" å sove.

Først då småen var 6-7 mnd begynte han med ordentlig lur, og no (10,5 mnd) søv han 1-2t om føremiddagen og ca 1t om ettermiddagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...