ida84 Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 er det usunt for babyen i magen om mor spiser godis av og til? eller er det bare for å unngå å legge på seg man bør holde seg unna? Har forferdelig lyst på salmiakklakris og honnikorn med melk på for tida...noe vi alle vet ikke er særlig sunt:-(
Hanne og jentungen Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Vi skal være forsiktige med sukker pga faren for svangerskapsdiabetes, men det er snakk om å vise forsiktighet, ikke avholde helt:)
Hanne og jentungen Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Gå ut og kjøp deg salmiakklakris du, og kooooos deg med den:)
Tjatjo Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg spiser i allefall fortsatt godterier....men mindre av det. Utrolig nok har jeg ikke like lyst på søtsaker som ellers =0)
Lirum Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Kommer jo an på hvor mye du spiser av det! Det er jo diabetes og svangerskapsforgiftning man også tenker på når det gjelder sukker og fett andelen i kosten! I mine tidligere svangerskap spiste jeg sukkererter, avocado, banan epler og agurk...riskaker... lakristyggis! Liksom sånt man kan gi seg hen til. Nå vil jeg i økende grad ha søtere sukker - mambo og seig karamell og smurfedrops..... Når jeg oppdaget dette tenkte jeg best å sette foten ned med en gang. Vet ikke om det går. I det forrige svangerskapet var dillene så drivende at jeg slo øynene opp om morgenene og tenkte: RISKAKER også fikk jeg ikke rast eller ro før jeg hadde fått dem i hus og knasket i meg en halv pakke! Men det er jo åpenbart ingen grunn til å nekte seg riskaker.... men det er en åpenbar grunn til å nekte seg sukkertøy på samme måte! Lag deg vaner som går an. Litt kakris på et bestemt tidspunkt på dagen, kanskje etter lunsjtid - også kanskje honnikorn morgen og/eller kveld! Vanskelig i starten men min erfaring er at man kan klare å knytte diller til vaner og styre det litt på den måten! :-) Ellers er det jo HÆRRRLIG og ønske noe SÅ mye også FÅ det!
msbu Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Jeg har spist det jeg har hatt lyst på av godter i begge mine tidligere svangerskap. Ikke har jeg fått svangerskapsdiabetes, ikke svangerskapsforgiftning. Tror ikke mine barn har tatt skade av mitt "usunne" kosthold, nei. Ikke har jeg lagt på meg unormalt mye heller. Men selvsagt er det ikke sunt med mye godter, gravid eller ikke... Og når man er gravid skal man jo egentlig leve dobbelt så sunnt som ellers.... Ja, ja. Jeg velger å leve som før, å ikke bli hysterisk helsefreak pga at jeg er gravid. Men det er jo mitt valg, da. Men nå er det heldigvis slik at jeg ikke har samme lyst på godter som før. Lysten er der, men jeg får fort nok, heldigvis!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Mye sukker kan føre til svangerskapsdiabetes og øke risikoen for svangerskapsforgiftning,men litt snop av og til, kan jeg ikke se at skal skade.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 En annen ting man bør tenke over er hvordan blodsukkeret ditt påvirker babyens blodsukker, det er ikke sikkert det er så sunt å spise søtsaker selv om man ikke er i fare for å pådra seg diabetes! En toskete kjerring jeg hørte om spiste masse godter fordi hun syntes det var så artig å kjenne babyen sparke masse. Legen ga henne ordre om å slutte med praksisen umiddelbart. Dama er syltynn da som nå, ungen deres er helt hyper og tåler ikke sukker i det hele tatt.. Hvem vet om det har noen sammenheng? Verdt å gamble? Det med å "spise for to" har noe for seg, man spiser nødvendigvis ikke mer, men mer hensynsfullt for den lille i magen. Man bør selvsagt ikke være ekstremist, jeg spiser også godter, men prøver å styre lystene.... Salmiakklakris og honnikorn høres ikke ut som noe som bør være daglig kost, spør du meg.. Men du kan jo unne deg litt, i ny og ne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå