Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er det dessverre slutt på ammingen, så det er dårlig med mm:(

Gir mme etter alle måltider, men det er gjerne kun til frokost og lunch at han får i seg en del. Bør jeg blande grøten med mme eller med vann da? De i butikken hadde ikke peiling, og det var heller ikke så lett å få tak i Hollegrøt her.

jeg ble anbefalt å blande med MME for den inneholder jern, å det gjør ikke holle grøten.. å jern er anbefalt i grøten.. jeg har å kjøpt sånn jernmikstur, men har ikke begynt å bruke den.. vet ikke om det er nødvendig... (har ikke begynt med grøt enda.. bare fått alt klart)

det er dårleg med amming her i huset også for tida, men han får flaske etter grauten, så eg blandar berre med vatn. Det er lurt å ha litt olje i, forresten, babyen treng litt feitt. Eg bruker ei teskei solsikkeolje. Har aldri hatt frukt i, men i dag fekk han litt blåbær oppi...FOR eit syn:)!

Annonse

Holle grøten er ikke tilsatt jern, men jernet finnes naturlig i råvarene (trur det var slik), om du gir aprikos (eller annen c-rik frukt) ved siden av, vil dette være med på å øke jernopptaket til babyen, siden vitamin c øker jernopptaket :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...