Gå til innhold

Hjertelyd - indikasjon på kjønn?

Anbefalte innlegg

I dag har vi hørt hjertelyden for første gang - veldig spesielt, og godt å få bekreftet at det ligger noe nedi der. Vi hørte 152 slag i minuttet, og der er jo i det øvre sjikt av skalaen. Er det en gammel myte rundt dette med hjertelyd og hvilket kjønn man får? Eller kan dette være en indikasjon på at det er en jente? (selv om det sikkert er høyst usikkert uansett)

Fortsetter under...

Min var 146 hos jordmor, da sa hun bare at da kan det bli hva som helst. Men hjertelyden lå jo på 160-170 fram til uke 15 når jeg hørte selv med babywatcher, så jeg også lurer på når det i så fall kan ha noe å si om hvilket kjønn det er.

Tror ikke helt på det for det har jo noe å si om babyen er i ro, sover eller spreller rundt i magen når man måler også.... Husker det varierte endel sist, og kunne derfor være jente en gang og gutt en annen (ifølge hjertelyden), men det var en gutt som bare var i ro en gang og våken og sparket en annen.

:)

Annonse

Har en gutt på 20mnd, hjertelyden hans lå rundt 144 stort sett hele tiden.

Så den er vel ikke helt sikker den metoden der? Spent på kjønn nå jeg og. Må innrømme at jeg skal sjekke det med hjertelyden jeg og. Har hørt den, men legen telte ikke. Ultralyd til uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...