Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det noen som har opplevd flaskenekt mens det kommer tenner? Har slitt med pjokken i det siste, han har nektet plent å ta flaske, og har nå prøvd avent, nuk, mum, bambino og tutekopp. I dag morges oppdaget jeg at en tann har kommet gjenom. Kan dette være grunnen til at han nekter? Leste at matlysten kan være laber mens tennene kommer og det stemmer med han her..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5841924-flaskenekt-og-tenner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har både kald bitering og andre bite innretninger, samt blir dentinox brukt når han tygger som værst. Han er ikke nevneverdig grinete, bare nekter å ta flaske. Prøver jeg for lenge blir han helt frustrert og vil ikke ha verken flaske eller pupp. Han er ca 4 og 1/2 måned og jeg fullammer, men skulle så gjerne fått gått i bryllup til uken..

Hvis han virkelig er sulten tar han den da?

Hvis du ikke er der, mener jeg?

Jeg var litt engstelig for å dra bort med min da han ikke tar flaska noe særlig. Men det hadde gått bra da jeg var vekke. Kanske ta en "prøvetur" i løpet av uka :)

Lillesøstera min hadde så vondt ta hun fikk framtennene i overmunnen at hun ikke klarte å spise. Vi måtte sprute melk inni munnen hennes. Stakkars lita. Helt blå på gommene var hun, like før de brøt ut :(

Husker det veldig godt - jeg er MYE eldre enn henne skjønner dere ;) - så jeg passa henne mye :)

Annonse

Hei!

Veslesnuppa nekter plutselig å ta flaske, men jeg ser ingen tegn til tenner! Så jeg vet ikke om det kan ha noen samenheng. Hun har tatt flaske fra hun var 1 uke gammel, og med jevne mellomrom slik at mor har fått luftet seg. Men plutselig en kveld nektet hun å ta flaske av pappan når jeg var ute og spiste. Jeg fullammer, og hun er snart 4 mnd. Vi har prøvd flere forskjellige typer flasker/smokker, men ingenting funker. Hun blir tilslutt så frustrert at hun ikke vil ta puppen heller. Storesøster tok flaske hver gang.

Begynner å bli litt fortvilet for jeg ønsker å kunne finne på ting uten barn også (har 2 jenter under 2 år og trenger å være noe annet enn mamma av og til)!

Høres ut som du er i samme båt som meg, bare tannen mangler.

Utrolig kjip situasjon.. Kansje det er noe med 4 måneders alderen.

Vel, vi får trøste oss med at tiden går fort og om kort tid så begynner de med annen mat, så da blir det vel en ordning med barnefri...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...