Gå til innhold

Leverpostei + tidlig UL

Meggy

Anbefalte innlegg

Jeg har fulgt med i debattene om mat som skal spises og ikke spises og ser at fiskelever ikke er anbefalt. Men hva med leverpostei? Den er jo også av lever, men mindre det er tungmetall i vannet som er problemet..? Jeg er ingen "fanatiker", men prøver å unngå det som er skadelig (selv om jeg ser på listen at jeg uvitende har spist både hai og krabbeinnmat =¤%#"&%..), men leverpostei har vært mitt faste pålegg fra barndommen av som jeg er hektet på :)

Et annet spm er hvor tidlig man kan ta UL. Er 6+4, kan jeg ta det privat uten å kontakte lege (henvisning), eller må jeg ha en "god grunn" slik som blødninger etc..? Jeg leste i boken at man kan ha positiv gr. test uten at det er noe foster og det er litt dumt å fortelle foreldre som kommer til å ta helt av hvis det bare er helt tomt inni der..:) (har symptomer forresten)

Takk for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leverpostei er vel og bra! ;o) Jeg ville ventet med ul til ca 8 uker. Jeg har opplevd og kommet på ul i uke syv, hvor de ikke har funnet hjerteslag og måttet vente en uke på ny ul... En nervepirrende uke..

Hvis du ikke har henvisning kan du jo bestille privat, men da betaler du vel mellom 500-1000. Ring å hør om pris og ventetid du.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...