Gå til innhold

Anbefalte innlegg

til deres små. Ventet dere helt til de rundet året eller prøvde dere litt tidligere? Jenta mi er 11 mnd nå, og hun har smakt is og spiser jo yoghurt, og det går fint. Kan jeg kanskje prøve, eller lønner det seg muligens å vente til de runder året?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5840383-n%C3%A5r-pr%C3%B8vde-dere-ku-melk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min var laktose sensitiv, saa her maatte jeg vente til han var rundt to aar. Raadet er aa vente til de er aaret, men du kan vel kanskje proeve deg frem litt. Bare husk at is og yoghurt er mere processed saa de har ikke saa mye laktose i seg. Saa barn som er laktose sensitive eller har litt allergi kan noen ganger fint spise litt ost + yoghurt siden laktose nivaaet er mindre enn i melk=)

Lykke til

Har nå gitt henne litt lettmelk i et glass og hun elsket det. Håper hun ikke reagerer nå da. Hvis hun gjør det hva vil jeg merke det på da?

Vet at man egentlig skal gi helmelk, men hadde ikke det hjemme nå så hun fikk smake av lett melken.

Ingen av mine andre barn har reagert på melk eller melkeprodukter. men denna vesla her var ho syk i sin 3 første mnd så tarmen hennes ble da litt utsatt av forskjellige medesiner. Hun er helt fin nå og har brukt vanlig Nan2 lenge og det har ikke vært noe rart med avføringen hennes. Så vi får vel se.

mend ere med barn med laktoseintoleranse. Hvordan merket dere det?

Annonse

Lillemor snart 9 mnd får smake ku melk når vi spiser frokost sammen, hun viser interesse for mitt glass, og får dermed smake litt. Har ikke merket noe på henne, men det er jo ikke store mengden hun får. Tror det er bedre med gradvis tilvenning enn plutselig bare pøse på når ungen har passert året. Hun får også litt yoghurt av og til, og har også smakt is.

Det anbefales å gi lett-, ekstra lett, eller skummet melk hvis barnet har normal vekstutvikling. De mager melketypene anbefales fremfor helmelk for å redusere inntaket av mettet fett og for å innarbeide sunne matvaner!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...