Gå til innhold

Skal sette inn fryst egg i uke 33 ---- jobbe eller sykemelde seg

Anbefalte innlegg

Hei

Fortiden sliter jeg litt med tanker på hva som er riktig for meg med tanke på den prossessen jeg er i...Er det best å gå på jobb hver dag og leve som normalt, eller å ta det med ro og slappe av hjemme? Det har begge både sine fordeler og ulemper. Jobben er ikke fysisk krevende. Jobber på kontor, men blir faktisk mye gåing, men det gjør nok kanskje ikke noe? Men mye stress der mentalt.

Dere andre som går igjennom det samme.....hva gjør dere?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde uttak i dag og håper på innsetting på onsdag. Blir sykemeldt t.o.m. torsdag, men går på jobb etter det. Har også kontor-jobb med en del gåing og litt stress, men tror jeg kommer til å jobbe som normalt for å få tida til å gå. Mulig jeg ber om å få begynne litt senere om morgenen da jeg er et skikkelig B-menneske...

Lykke til!

:-)

hei jeg var sykemeldt under begge forsøkene, da jeg vet at stress utgjør mindre sjanse for at det skal feste seg, ser fordeler og ulemper med det jeg oxo.. men valgte å slappe av hjemme! angrer ikke da det ble barn av begge forsøkene!!! =)

Gratulerer til deg, og lykke til med deg "Snøfilla :) Ja...det er et vanskelig valg det faktisk....:) Men tror tiden vil gå fryktelig tregt hjemme også..."Ja takk begge deler" er slik jeg føler det nå. Veksler mellom å ville gå på jobb og ikke gå på jobb. Dette er mitt første forsøk, så går det ikke denne gangen kan jeg kanskje ha motsatt strategi neste gang....hmmm :)

Det er en tilstand - ikke en sykdom. Og gåing er ikke usunt på noen måte og litt stress har du ikke vondt av så lenge du klarer å slappe av når du har fri.

Du må ikke legge deg på latsiden kun fordi du prøver å bli normalt. Lev normalt og ha et aktivt og bra liv!

Mitt beste tips er å gjøre det du føler passer deg best! Første gangen ble jeg sykmeldt i 14 dager, og andre gangen takket jeg nei. Forskningen viser at det ikke er forskjell på resultatet ved ivf enten jenta stresser eller ikke i forkant/etterkant. Fysisk aktivitet skal være noe mer begrenset de 3-4 første dagene etter innsetting pga at egget skal feste seg (tunge løft o.l).

Lykke til!

Annonse

Hei!

Eg skal ha innsetting av fryseegg rundt uke 34, og skal ikkje sjukemelda meg denne gang.

Var sjukemeldt sist uten å lykkast, og velger denne gang å jobba! Dagane går fortare, og om ein bare tar hensyn til å ikkje ta tunge løft/gjør noe fysisk tungt, trur eg det skal gå bra! Vanlig aktivitet/gå turar skal være bra, så satser på det:)

Lykke til!

Klem fra

Syntes hele prossesen med å sette inn fryseegg var så mye enklere/mindre stressende. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt, og var så fort gjort. Ved egguthenting var det mye mer hormoner med i bildet, og jeg var oppblåst og vond i magen flere uker etterpå. Tror kanskje det er greit å jobbe den tiden jeg.

Jeg har vert borti både ordinære og fryse forsøk. Og jeg har altid vert sykemeldt i ruge-perioden, tom noen dager etter testdato.

Pga psykisk påkjenning.

Det var det som var riktig for MEG.

Men alle er forskjellig.

Mentalt stress er ikke bra........

Men dette blir dessverre en sak som kun du selv kan avgjøre.....

Det vil alltid finnes noen som sverger til sykemeldinger, og andre som "aldri i livet kunne tenke seg" å gå sykemeldt. Der er vi forskjellige.

Graviditet er en tilstand, ja, men vi har jammen gått gjennom mye for å komme til ruge-perioden.... Både av mentalt og psykiske påkjenninger. Og noen takler dette bedre enn andre.Og ved mange av forsøkene er vi proppet med hormoner, som (i mine tilfeller) har ført til bivirkninger som uvelhet, kvalme og sterk trøtthet.

Ikke la deg "presse" til å gå på jobb, hvis du innerst inne føler for å ta det med ro. Det er snakk om en 14-dagers periode. Det er så kort tid, i forhold til alt det vi har gått igjennom.....

Jeg har hatt 3 forsøk og vært sykemeldt på alle (er førskolelærer...). Ble gravid på det siste men mista. Har levd "normalt" utenom jobben. Gjort koselige ting. Slappet av, lest, gått turer...ja lystbetonte ting. Og jeg kommer til å være SM på det neste forsøket.

På St Olav sier de IKKE STRESS. Det var de siste ordene jeg fikk før jeg dro hjem sist gang.....

Lykke til, uansett hva du velger :o)

Er veldig enig i det Lenn sier jeg.

Var selv sykmeldt 1 uke etter forsøket, og gjorde kun lystbetonte ting.

La meg ikke ned på sofaen, det tror jeg ikke er bra.

Men gikk turer og lyttet til kroppen.

Dette funket for meg, ble gravid.

Nå mistet jeg i uke 9, men kommer til å gjøre det samme når vi skal igang med fryseforsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...