Gå til innhold

Hjelp meg, er så frustrert at nå vet jeg jammen ikke hva jeg skal gjøre!

Anbefalte innlegg

Hei, er nå rimelig frustrert. var veldig glad fordi jeg er førstegangsfødende og har fått time til jordmor i trondheim, fikk nå tlf om at jordmor er sykmeldt på ubestemt tid og at de ikke har noe tilbud til meg. står på venteliste , men hørtes ut som at jeg måtte finne finne meg i å stå uten jordmor tilbud eller kunne kjøpe meg inn hos privat jordmor. synes dette er skuffende av trondheim komune at de ikke setter inn vikar, regner med at dette gjelder flere enn meg. Noen som er i samme situasjon? fikk også beskjed om å ringe selv på føden for å få omvisning når det nærmet seg, mister derfor også muligheten til svangerskapskurs. er mildt sagt forbannet over at trondheim komune tenker kun sparing, sparing, sparing Dæm spare sæ så my at at folk bli sykmeldt jo!! å det e jo virkelig sparing? noen som vet hva det koster hos privat jordmor? synes det er urettferdig å måtte betale for noe jeg har krav på gratis.

Fortsetter under...

Hørtes i så fall ulovlig ut. HAr du ikke valg og må gå til privat jordmor pga at kommunen ikke kan skaffe deg det tilbudet du har rett, ja så kan du sende regningen på utgiftene dine til kommunen.

Huff, det var leitt! Men du har jo fortsatt krav på å gå gratis til fastlegen din. Er ikke sikker på om jordmortjeneste under svangerskapet er noe man har krav på selv om man har krav på gratis helsekontroll. Mange foretrekker å gå til jordmor siden hun ofte har bedre tid enn fastlegen, men er du heldig med fastlegen din, så kan hun/han være like bra. Hvis du vil finne ut av hva du kan kreve av gratistjenester, så ring f.eks fastlegekontoret der du bor. De kan iallefall henvise deg videre til rette instans å spørre.

HVis du er fornøyd med fastlegen kan du jo bare gå til han.Eller kanskje du kan kontakte sykhuset du skal føde på å avtale et par møter med jordmor der.

Jeg har denne gangen valgt å ikke gå til jordmor og går bare til legen. Timene hos jordmor ga meg ingenting under forrige svangerskap og jeg tror jeg er så heldig å ha verdens beste fastlege så jeg går bare til han

Annonse

jeg vet det må være frustrerende dette her, men trondheim kommune har ikke nok jordmødre til oss alle,så det er bestandig noen som stå utenfor denne ordningen. idiotisk,ja, og jeg vet heller ikke hvorfor det er slik. jeg vet at det å gå til privat jordmor koster rundt 200 kr for hver time,men det er jo ikke sikkert at du trenger jordmora så ofte,så kanskje det er verdt det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...