Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #1 Del Skrevet 7. august 2006 Hei, er nå rimelig frustrert. var veldig glad fordi jeg er førstegangsfødende og har fått time til jordmor i trondheim, fikk nå tlf om at jordmor er sykmeldt på ubestemt tid og at de ikke har noe tilbud til meg. står på venteliste , men hørtes ut som at jeg måtte finne finne meg i å stå uten jordmor tilbud eller kunne kjøpe meg inn hos privat jordmor. synes dette er skuffende av trondheim komune at de ikke setter inn vikar, regner med at dette gjelder flere enn meg. Noen som er i samme situasjon? fikk også beskjed om å ringe selv på føden for å få omvisning når det nærmet seg, mister derfor også muligheten til svangerskapskurs. er mildt sagt forbannet over at trondheim komune tenker kun sparing, sparing, sparing Dæm spare sæ så my at at folk bli sykmeldt jo!! å det e jo virkelig sparing? noen som vet hva det koster hos privat jordmor? synes det er urettferdig å måtte betale for noe jeg har krav på gratis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5839970-hjelp-meg-er-s%C3%A5-frustrert-at-n%C3%A5-vet-jeg-jammen-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
selfangerkjerringa Skrevet 7. august 2006 #2 Del Skrevet 7. august 2006 Er dessverre ikke bare Trondheim dette gjelder for... innsparingene gjelder over hele fjøla, og rutinekontroller av gravide er noe som er lett å kutte i. Mange kommuner må dele på ei jordmor, selv om de egentlig er pålagt å ha jordmordekning. Jeg var heldig og fikk tilbud om jordmor i Trondheim da jeg ringte og spurte, men sa fra meg plassen siden jeg flytter om en mnd. Jeg anbefaler deg å ringe og mase, og høre om det er mulig å komme inn på en annen helsestasjon. Det er ikke sikkert det hjelper dessverre, har hørt om flere som har fått første jordmortime 2 uker før termin, men det er antageligvis ikke stort annet å gjøre..... hva det koster for privat jordmor vet jeg ikke, men du burde egentlig sende regninga til kommunen og staten syns jeg Slik samfunnet er idag er vi så distansert med alt som har med graviditet og fødsel å gjøre at det er nødvendig med jordmors kompetanse så gravide får en viss sikkerhetsfølelse rundt dette. Spent på å høre hvordan det går med deg framover! Kom på BiM-treff neste uke, så får du pøse ut litt frustrasjon på oss andre Trondheimsjenter Kanskje noen har tips og råd til deg også? Vi møtes på Italiano i nordre tirsdag 15.august kl 19 - meld deg på inne på BiM-treff-forumet, jeg bestiller bord rett før helga tror jeg. Velkommen!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5839970-hjelp-meg-er-s%C3%A5-frustrert-at-n%C3%A5-vet-jeg-jammen-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-5842106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*1D* Skrevet 7. august 2006 #3 Del Skrevet 7. august 2006 Hei. Jeg vet ikke hvor mye det koster for privat JM. Jeg vet derimot at JM dekning i Trondheim er på ca 60 % bare....... Jeg ringte og fikk meg time til JM når jeg var 6 uker på vei, kjenner de som ikke har fått tid hos JM fordi listene deres allerede var fulle når de var kommet så langt som 12 uker...når man er førstis får man får jo ikke beskjed om JM før man er til legen lissom.......... Jeg er gravid for andre gang og første gangen valgte jeg å ikke gå til JM, og følte ikke jeg valgte bort noe. Denne gangen er jeg veldig fornøyd med å ha en JM, spesielt siden hun jeg har er så utrolig flink og omtenksom! (Hun kom innom jobben min i dag sånn at jeg fikk skrevet under på noen papirer sånn at de er klare til timen med henne om 2 uker.....................) Kom på treffet på tirsdag neste uke! Mange flotte jenter som kommer dit! Lykke til kjære deg;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5839970-hjelp-meg-er-s%C3%A5-frustrert-at-n%C3%A5-vet-jeg-jammen-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-5842962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
May _ mamma til to gutar!! Skrevet 8. august 2006 #4 Del Skrevet 8. august 2006 Hei! Jeg skal gå til jordmor nede på Solsiden i september. Jeg fikk plass bare ved å ringe dit. Hvordan dette tilbudet er i forhold til de andre helsestasjonene, vet jeg ikke. Men verdt å prøve. Elvehavna Medisinske Senter :73 87 42 00 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5839970-hjelp-meg-er-s%C3%A5-frustrert-at-n%C3%A5-vet-jeg-jammen-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-5849361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. august 2006 #5 Del Skrevet 8. august 2006 Du kan ringe Heimdal medisinske senter også. Jeg har jordmor der, og hun er bare helt fantastisk. Jeg anbefaler henne. Tror det er privat, men jeg har ikke betalt noe. Det var legen min som anbefalte henne til meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5839970-hjelp-meg-er-s%C3%A5-frustrert-at-n%C3%A5-vet-jeg-jammen-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-5853686 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå