Gå til innhold

Jeg blir så =/¤#&% på samfunnet

Anbefalte innlegg

Personlig så sliter jeg med vekten og har gjort det i alle mine år.

Har ALLDRI klart å gå ned feks 5-30 på en gang. Toppen et par kg, så er de på igjen.

Sliter psykisk også pga kg mine, men er det noe rart sier jeg bare. Samfunnet der skal vi være helst 5 kg for lite.

Nå hentet jeg posten, der lå det 2 kataloger med sånn reklamedrit inni + jeg har lest et blad.

Inne i de få bladene var det tilsammen 11 annonser om slanking, gå ned her, ta ei pille der, brukt ditt, gikk ned datt på 3 mnd , fikk et nytt liv osv. Hvem kjenner seg ikke igjen?? Hvem står ikke ved kassa på Rimi, meny osv og leser på første siden på bladene.

Gikk ned 80 kg på et år, se så tynn jeg har blitt, slankematt osv.

Er det noe rart vi store føler ikke så vell

De sier at skjønnhet kommer innen i fra, men jeg begynner å lure på det.

Leste i et blad som alle har fått sikkert i posten. Noe ala se og hør, lå i plast. det handler og kjendiser som velger usexy barnepiker til ungene side sånn at ektemennene ikke er utro.

Så står det ved det ene bildet.

"denne barnepiken vekker nok ikke begjær i så mange menn" Hva faen vet de som kan skrive noe sånt?

så videre "Den nyfødte er her om ikke i pene, så i alle fall sterke armer..

For en dømming av folk.

Blir så =/(%¤¤ når voksene folk kan sitte å skrive å dømme andre pga et bilde som viser en Dame i kanskje 50 årene og lubben.

Blir så lei meg pga jeg vet med meg selv at jeg sliter med 140 kg for mye og sliter noe inni hampen med psyken min.

Det er i år som jeg faktisk har tørt å være ute på sommeren, men jeg har alle pigger ute .

fedme er liksom selvforskylt, så vi kan noe for det selv, mens de med kosl. De er det stakkars synd på. de fleste kols har vært røykere.

nei, nå har jeg fått sagt det jeg ville.

Fortsetter under...

Jeg skjønner godt hva du mener. Samfunnet er helt på trynet når det gjelder overvekt. Jeg har vært sånn ca på den vekten du er i dag. På mitt meste, riktignok høygravid var jeg 142 kg. Gjett om jeg fikk mange blikk. Var nok heller ikke så mange som så at jeg var gravid heller. Etter fødselen gikk jeg ned ca. 10 kg.

Jeg kan love deg at jeg har fått gjennomgå når store meg på 132 kg. var ute med barnevogna. Har hørt folk snakke seg i mellom at barnevernet burde tatt fra sånne som meg babyene, snakket om at det var barnemisshandling at sånne som meg fikk barn. Når jeg pent har bedt folk i butikken flytte seg så jeg kommer frem med barnevogna, så har jeg et par ganger fått beskjed om jeg har da bare godt av å gå rundt (flere hyllerader rundt måtte jeg gå). Jeg er drit lei av at folk ser på meg som en raritet fordi jeg er stor. Hvor mange tårer jeg har fellt i frustrasjon fordi andre mennesker har fått meg til å føle meg så misserabel, det aner jeg ikke men det er mange.

Jeg som deg reagerer veldig på disse "lyn"slankekurene som er så lette å gjennomføre. Det meste av dem er reispikka tull og tøv. Men hva "går man ikke på" når man vil ned i vekt. Jeg har prøvd flere av dem.

Jeg har ikke vært overvektig hele livet. La virkelig på meg i mitt første svangerskap for 11 år siden. Litt overvektig når jeg ble gravid (ca 80 kg). Men la på meg ca 40 kg i svangerskapet. Disse ble der etter fødselen også. Siden har jeg gått opp og ned i vekt som en jojo. Det meste jeg har gått ned har vært 20 kg.

Nå har jeg satt i gang med min siste slankekur. Nå skal jeg ned i vekt, samma søren. På 9 uker har jeg gått ned 13,5 kg. Er jo så moro å prøve klær og kjøpe noen nye.

Når motivasjonen blir laber, så tenker jeg bare på all ydmykelsene jeg har vært igjennom som stor. Den verste var når jeg skulle ta keisersnitt og dem hadde problemer med å få flyttet meg over på operasjonsbordet.

Dersom du skulle ønske det, så kanskje vi kunne ha litt kontakt. Kan hjelpe hverandre. Legg igjen en mailadresse til meg her, så kan vi evt. snakkes via sms eller mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...