Gå til innhold

Grr..helsesøstrene sier så forskjellig!! hvem skal jeg høre på?

Anbefalte innlegg

Min datter sover litt dårlig om natta, har snakka med søvnterapaut karin naphaug (som også er helsesøster). Siden snuppa ikke vil ha pupp eller mme, sier hun at jeg kan gi henne youghurt og skumma melk enda hun ikke er fullt 10 mnd engang..

mens helsesøstra sier hun ikke må få det før etter hun er 1 år...men mulig hun må få kalktabletter i stedet..

mens en annen helsesøster sier jeg kan gi youghurt fra 10 mnd og melk fra 1 år..

er det rart jeg blir forvirra og fortvila? For hvem skal jeg tro..Vil jo ikke at snuppa skal få for lite kalsium, men vil jo ikke at hun skal få melkeallergi heller..

Fortsetter under...

Hoer paa hun siste, det er det som stend i bokji...

Du kan gjerne lage "lassi" av youghurten, du tar 50/50 vann og naturell youghurt med en ts sukker i (eller mer, til passe soett, mye mer sukker i vanlig youghurt allikevel!) Nam, deilig drikke fra kopp. LAssi er en tradisjonell indisk drikke.

Skriver under på Expat ja. Dete rd et som er anbefalingene fra Statens råd for ernæring og fysisk aktivitet (SEF)

se ammehjelpen.no amming fra a-å - anbefalinger for spedbarnsernæring ( Link til SEF)

Skjønner frustrasjonen din. Eg var usikker på ting ang det å begynne med fast føde, hadde kontakt med 5-6 helsesøstre (på nett og på helsest min). 4 av dei hadde samme meining som meg, mens 2 ikkje hadde det.

Så eg sendte til slutt ein mail til Sosial - og helsedirektoratet, og dei syntest også det samme som meg.

Eg veit ikkje kva som er best å gjere i din situasjon..viss kalktabletter er ok å bruke, så ville eg kanskje ha venta med kumelk?...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...