Gå til innhold

hun nekter å drikke kumelk og annen drikke fra kopp og tutkopp

Anbefalte innlegg

Hun er snart 13 mnd gammel, og jeg ammer litt fremdeles, morgen og kveld..men jeg merker at det begynner å bli lite melk... jeg gir henne litt på dagen noen ganger fordi hun nekter å drikke fra kopp og tutkopp..men det kommer ikke like mye melk fra pupp lenger...veeldig lite til tider! Så da må hun jo ha annen drikke, særlig nå som det er så varmt i været. Jeg blir litt bekymret, lurer på om hun får nok drikke. det tror jeg nesten ikke. Før drakk hun fra tutkopp, og også fra kopp, men nå snur hun ansiktet vekk så fort hun ser koppene! har vært ganske mange dager, en ukes tid.

Noen som har noen råd til meg om hvordan jeg skal få henne til å drikke?? hadde blitt veldig glad og takknemlig:)

Fortsetter under...

Sikkert bare en fase. Ikke stress så mye med det, og ikke vis henne at det plager deg. De liker å bestemme over seg selv... Gi henne vannmelon og andre ting med endel væske. Evt lag til ting med sugerør oppi, ikke alltid lett å drikke av det når man er 13 mnd, men det er jo stas for disse små.

Lykke til Ü

Proevd sugeroer? Saann vann-tut paa drikkeflaskene? Solbaersaft? Eplejuice?

Vaar lille soeler med tutekopp eller kopp i badekaret. Er det bare olje i vannet saa blir det ikke saa ille med hva de faar i seg (altsaa i et lite baby-badekar oppi det store). Virket hos oss!

Jeg opplevde det samme i noen måneder. På det verste ga jeg ham eplejuice blandet med vann. Bare vann er jo temmelig kjedelig i forhold til mm! Nå har det gått over og han drikker vann av tutekopp eller aller helst av våre vannflasker (bruker sånne imsdal-flasker med tut på som vi fyller vanlig vann på). Det å drikke av sugerør er også gøy. Begynn med sånne saftbokser i papp. Da kan du klemme på boksen slik at hun får drikke i munnen. Min skjønte temmelig fort at han måtte suge for å få mer. Ellers går det seg til av seg selv. Hun tørster nok ikke inn... Tilby henne drikke regelmessig uten masse styr og gi henne ting å spise med mye væske i.

Dette var som om jeg skulle skrevet det selv:-)Vi har hatt det sånn leeenge. Vår pode er 12 mnd. Jeg ammer omtrent like mye som deg. Vi har prøvd alt utenom brus. Det vi gjør nå er å ha mye væske i grøten, og fruktpureer hver dag. Han har merkelig nok alltid hatt våte bleier. Nå er han nylig startet i barnehagen, og da er han blitt litt flinkere siden han ser de andre barna drikke muligens. Tutekopp og tåteflaske kan vi bare glemme, men vanlig melkeglass kan han en sjelden gang ta en mini sup fra..men etter vi begynte med vann tilsatt smak og olden med kullsyre og eplesmak går det litt bedre, men tror det er helst det at han ser andre barn som drikker i barnehagen og da skal han herme:-)Veldig frustrerende det der...vi får satse på at det løsner både her og hos deg:-)Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...