Gå til innhold

Andrenavn til Lukas?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Overskriften sier vel igrunn det meste... Poden skal hete Lukas + ett navn til (søsknene har 2 navn, så derfor skal vi ha det nå også). Men vi er altså helt blanke, så nå håper vi at dere kan hjelpe oss. Noen forslag?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lukas Leander

Lukas Emil

Lukas Fillip

Lukas Aleksander

 

 

Ikke det letteste navnet å finne mellomnavn til, men her var noen forsøk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas Andreas

Lukas Alexander

Lukas August

Lukas Nathaniel

Lukas Cornelius

Lukas Nikolai

Lukas Kristoffer

Lukas Mathias

Lukas Martinius

Lukas Matheus

Lukas Emilian

Lukas Endre

Lukas Tobias

Lukas Johan

Lukas Johannes

Lukas Amandus

Lukas Emil

Lukas Nicholas

Lukas Sebastian

Lukas Sakarias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott! Dette lurer jeg på også. Lukas, eller Lucas blir navnet hvis vi får gutt - men så var det dette mellomnavnet da. Jeg synes det klinger best når det andre navnet starter med en vokal, og når det er trykk på andre stavelsen i navnet, sånn som Lukas André eller Lukas Emanuel. Eller Lukas Emil, men da må det være trykk på i-en, og det er kanskje ikke så vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg, dessuten vil jeg helst ikke at det begynner eller slutter på S, siden Lukas slutter på det... Så dette er vanskelig! Men Lukas André og Lukas Emanuel har rette "klangen" om noen skjønner, selv om jeg ikke er helt overbevist om navnene i seg selv :) takk for alle forslag, uansett!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da er det jo bare å gå til den nye testamentet...

 

Dersom du velger et av evangeliene bør vel navn nummer to være Matteus, Markus eller Johannes?

 

Lukas Johannes kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukas Olai var jo faktisk et ganske bra forslag. Ellers virker de andre tipsene tungvinte og rare. Det bør være kort. Lukas i seg selv er veldig fint. Mye finere med Lukas enn Lucas.

 

Synes Lukas Johannes ble litt komisk. Hvis dere får en gutt til måtte han i tilfelle hete Matteus Markus. He-he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...