Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg har bare 28 dager igjen men jeg holder på å få nervøst sammenbrudd.. jeg er kvalm hele tiden, magen verker og jeg griner hele tiden. Jeg klarer ikke mer. Jeg er plaget med angst fra før, har i grunnen gått greit store deler av svangerskapet, men nå er jeg helt ødelagt. Jeg klarer ikke å samle krefter nok til å være positiv.. Jeg er bare redd og hysterisk..........Hvor skal dette ende?? Noen som har noen råd.. Hilsen vettskremt!!
Murmeline Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Jeg ville ringt jm og bedt om å få en skravletime for å lette trykket litt jeg:) Det er slitsomt (på mange ulike måter) å være gravid..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Uff da, dette høres IKKE greit ut! Det kan virke som du har fått fødselsdeprisjon! Da burde du så absolutt prate med noen! Kan du ikke ringe jordmoren din, og forklare hvordan du føler det, at du har behov for en samtale med henne eller andre hun anbefaler? Hun hjelper deg nok:-) Håper det ordner seg for deg! Desverre er det følelser man ikke klarer å holde styr på, og trenger som oftest hjelp.. Masse lykke til!
KlemC 3småUnder3år Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Enig med deg Endelig mamma- Prinsesse 8/10... En realitets sjekk som jeg kaller det:)
Gjest Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Jeg har 33 dager igjen. Aldri hatt angst og er ikke vettskremt heller MEN resten stemmer ganske godt så jeg tror nok det bare er sånn det er. Siste måneden er bare ikke komfortabel! Hvis det er noen trøst, så er ALT dritt her også, det er for varmt, jeg er for stor, ingenting passer, jeg blir utslitt av å kle på meg og må kle av meg og gå og legge meg igjen, ingen bher passer så jeg blir så sint at jeg begynner å grine og da blir jeg enda mer sliten for det er slitsomt å grine, og i tillegg så føler jeg meg dum fordi jeg begynner å grine osv osv osv... Jeg klarer heller ikke mer, trodde jeg, men det går nok på et vis!!! Trøst deg med at de som er lengre enn oss nok har det enda verre;) hehe Og du, finfin kur mot det meste; sjokolade eller is!!! Lover det funker;)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Åh så snill dere er, tusen takk.. Men jeg føler jeg burde snakket med noen men jordmor er på ferie... Hvem snakker jeg med da??
Gjest Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Oss;) Neida, ring fastlegen din kanskje? De er der for å hjelpe... Evt så bør det jo være en vikarierende/annen jordmor tilstede? Fastholder på at is og sjokkis også er gode venner i tunge tider;) hehe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 jammen jeg klarer ikke å ete is for jeg er så kvalm, og det irriterer og, for jeg elsker det, og jeg er egentlig helt sjokkoman:) Blir så forbanna på meg selv og fordi jeg er så pysete.. Millioner som har det verre enn meg.. Liten egoist jeg, tenker bare på hvor fælt jeg har det mens andre sliter mye mer..
Murmeline Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Ta en tur på føden og hør om de har tid. (Hvis du ikke hører til ullevål da...) Jeg dro dit uanmeldt en dag pga at jeg ikke hadde det bra, trengte noen å snakke med. (Kommunejm funker ikke for meg). De hadde lite å gjøre akkurat da, og jeg fikk prate masse med ei snill jm:) Det kan jo tenkes at de ikke har tid akkurat når du kommer, men forklar situasjonen du, så får du nok hjelp:)
maja240806 Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Du er ingen egoist! Angst er ikke noe morsomt... heller ikke noe man så lett klarer å styre. De rasjonelle tankene er langt unna når man har det sånn... Syns du skal snakke med legen din hvis jordmor ikke er tilgjengelig De har spes sykepleiere på sykehuset som hjelper deg hvis du har fødselsangst eller svangerskaps depresjoner. Du skal ikke gå rundt å være redd og hysterisk, det er ikke bra for hverken deg eller den lille i magen Men du er ikke alene om dette, er veldig mange som har det sånn. Beste med det hele er at det går over, men ofte er det litt lettere å se tigene klart hvis man får litt hjelp på veien ! Lykke til med resten av svangerskapet og den lille når den tiden kommer Klem
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Uff, nå griner jeg for dere er så snill.. Kanskje jeg skulle gjort det, for det er ikke kjekt dette her.. Og jeg klarer som sagt ikke å få overtak på angsten..Igjen takk for all støtte.. skulle gitt dere en klem alle sammen!!!
maja240806 Skrevet 7. august 2006 #12 Skrevet 7. august 2006 Et lite tips, hvis det er noe du gleder deg til eller som du blir rolig av å tenke på - prøv å fokuser på dette når du har det dårlig.. Og tenke at dette bare er tanker, og ikke noe farlig. For det er jo det som er riktig, det er ikke farlig. Kun tankene dine som spiller deg et puss Og det er ikke rart at du har det sånn nå, tenk på alle de forskjellige følelsene som går gjennom kroppen vår om dagen ! Men det er egentlig bare utrolig hvordan kroppene våre gjør seg klar til det som skal skje . Man er i en form for "forsvars posisjon". Avspenning er også en flott måte å få slappet av på !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå