Gå til innhold

Mørk utflod!! Farlig??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ca 8 uker på vei, blødde en dråpe å to i går (mørkt blod), er litt mørke brunt farget utflod i dag, er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer også på det samme. Var ikke mørkt til meg da, men lyserosa når jeg var på do isted. Er bare ca. 6 uker på vei jeg da..venter spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Ja, det tror jeg er helt normalt. Hvis det fortsetter over lengre tid og du blør mye, dvs mer menslignende, ville jeg kontaktet lege, men det du beskriver nå tror jeg ikke du skal bekymre deg for! Lykke til videre og klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg altså men jeg hadde også mørk utflod. Ikke mye og noen dager var det ingenting. Etter at jeg hadde en liten blødning med friskt blod fikk jeg ultralyd og da var vår lille spire død :(

Da var jeg i 10 uke.

 

Jeg var ikke særlig bekymret før det kom friskt blod for det er jo veldig vanlig med blødninger i beg av svangerskapet.

 

Anbefaler deg å kontakte legen. Han vil nok at du skal ta det med ro, så da blir du sykmeldt. Og hvis du går å uroer deg, få det sjekka ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde MYE i hele uke 6, men alt er i orden med gullet i magen. Det er veldig vanlig å blø under en graviditet, som jeg sa sist tror jeg ikke det er farlig, men er du redd så er det selvsagt best å få legen til å se på deg. Lykke til igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei......

 

Jeg hadde en MA i Mars i år... det begynte med lysebrun utflod å gikk over til mørk,da jeg kom på ultralyd viste det seg at fosteret har vært dødt siden uke 4. Jeg var uke 12 da jeg tok ultralyd. Jeg er nå gravid på nytt i uke 6,men i dag begynte den utfloden gjen:( drar til ultralyd hvis det ikke gir seg. Anbefaler deg å ta kontakt med legen din så får du kom på ultralyd. det trenger jo ikke å være noe galt,men greit å få sjekket så en slipper å være urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter..

 

jeg har hatt noe mørkbrun utflod de siste 2 dagene men det kommer iforb.m/avføring/do. Siden jeg har hatt 2 spontant abort så har jeg snakket m/lege fått en ul time i morgen. håper inderlig at dette går bra........nå har jeg også sagt til familien og han gutten min på 12 at jeg er gravid. håper det blir ikke lykken kortvarig......uff da.

 

 

hilsan fra ganske beskymret, mor til 2englebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blør også... Startet i natt med friskt blod, og nå utover dagen har det gått over til brun utflod... Har opplevd MA før, og er redd for å gjøre det igjen. Var på sykehuset og tok hcg blodprøver i dag og skal tilbake om 2 dager for skjekke stigning/synking. Er bare 5 + 2, så det er for tidlig med ul skjekk. Jeg krysser fingre for oss alle her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann ....jeg kom nettopp fra ul og legen så ikke noe hjerterytme og han mener at det e for tidlig og spiren er bare 5mm, og fikk jeg ny time om en uke. jeg må bare inrømme at jeg er GANSKE fortvilet, jeg vet ikke om jeg skal til privat ul for å sjekke ?hvis det e for tidlig de kan ikke se de heller, men de har jo det samme apparatet der også, tror jeg. Hva tror dere? hva kan det være? skal jeg vente eller skal jeg bestille til privat ul?

 

Jeg er veldig redd for å miste igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever det samme nå, men er bare 5 + 2. Ringte til privat ul i dag, og da sa hun at man ikke kan se sikkert om barnet lever før i uke 7. Siden du er i uke 7 nå, skal det jo i.flg. henne være mulig. Men siden du har vært tidligere i dag, er det vel ikke vits helt med det første. Jeg ville ringt til den lokale private klinikken der du bor, og forklart situasjonen og hørt hva de sier. Kan jo være at de har et bedre ul apparat der?! Ellers kan du ta hcg blodprøver og kontrollsjekke igjen om 2 dager. Da får du i hvert fall svar raskere... Lykke til i hvert fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke skremme deg, men det minner litt om min historie.

 

Var 7+1 sist mandag og fikk litt brun utflod. Dro til sykehuset og de fant ikke hjertet. Fant knapt fosteret, det var bare ca 4 mm. Skulle komme tilbake om en uke "dersom det ikke kommer ut imellomtiden". Jeg valgte privat ul som jeg fikk onsdag. Han bekreftet min mistanke om at det var en ny abort. Begynte og blø ordentlig på torsdag og i løpet av helgen kom det meste ut. Var på sykehuset til sjekk i dag, og nesten alt var ute.

 

Dra til lege dersom du får det til. Ingen grunn til å sitte hjemme og bekymre seg. Ihvertfall ikke dersom du har mistet før! (dette var forresten min 2. abort)

 

Lykke til kjære siddiskvinnen!! (jeg er også fra svg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.....

 

du ble ikke så mye roligere i dag da skjønner jeg. jeg trodde en så liv når fosteret var 4 uker jeg. det er da hjertet begynner å slå. du kan prøve å ringe en privat klinikk da eller følge med om hcg stiger. krysser værtfall fingrene for deg. få hør hvordan det går med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei spire på vei og alle dere flotte damer her.

 

jeg har nettopp snakket m/legen og han mente det med lengden kan man ikke si helt nøyaktig. (egentlig det skulle vært mer enn 5mm, iføl.babyverden.no) men han kunne ikke si noe foreløpig, men dette er jo Universitetes sykehus og jeg mente de skal i hvertfall hatt noe bedre apparat. men så ironisk jeg jobber jo der jeg, Fant 2 privat her i Stavanger område og begge er på ferie.

 

HVA KAN JEG GJØR, TROR DERE?? er det noe i sandnes elll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du få tatt hcg prøver da? Stiger det er det jo bra..=)

 

Ellers burde du vel få en ul om en uke eller noe?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei siddiskvinnen

Vet det er en jordmor på Bryne som driver med UL. Søk på jordmor Bryne på GuleSider så finner du henne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk komme inn til Oddbjørn Lilleidet på Hinna på onsdag.

Ellers kan du prøve Rune Mork Braut på Sandnes, eller Per Henrik Helliesen Svg, eller Synnøve Ørn Svg, eller Johan Bergh Svg, eller tja, jeg vet ikke om flere...

 

Da vi fikk priv ul, ringte vi til "hundre" mann før vi endelig fikk tak i en.. Mange er på ferie en stund til, så det kan bli vanskelig.

 

Men stå på, og ikke gi opp! Det kan godt hende at alt er i skjønneste orden. Enormt mange blør jo både mye og lite de første månedene...

 

Krysser alt jeg har for deg!!

c,")

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan og ringe Babystork. (sjekk babystork.no for tlf nr)

Det er en jordmortjeneste, og jeg tror de også har ul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mistet nylig i uke 6,5 og det begynte med mørk utflod. varteinoen dager så kom blodet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket m/ en jordmor som driver m/ul privat, og hun mente at jeg bør vente til neste ul siden jeg har vært hos en av de beste gynekol.på sus. hun var ikke heller veldig skeptisk siden legen har ikke rekvirert noe bl.prøve. så jeg håper at dette kan stemme. jeg har ikke noe valg heller.

 

ønsk meg lykke . og PLEASE send meg noe tips/råd hvis dere kommer på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...