Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Jeg og min kjære har snakket mer og mer om å få barn i det siste. Vi har alltid visst at vi har lyst på flere barn, men det er først det siste halve året lysten virkelig har meldt seg. Jeg er 25 1/2, han 23 1/2 og vi har vært sammen i litt over 3 år. Vi har det utrolig bra sammen på alle måter, og jeg vet at han vil bli en flott pappa. Men så er det liksom et par "praktiske" ting som jeg føler at ikke er helt i i boks enda...Samboeren min skal kanskje begynne på skole til høsten (2-årig). Han har jobb nå, men den er bare midlertidig og ikke særlig bra betalt. Vi eier ikke leilighet, bare leier. Så derfor så er jeg på en måte litt i tvil om vi burde vente...Har lyst på hvertfall 3 barn, og har jo ikke lyst å være 40 når jeg får sistemann heller liksom..dessuten er det jo ingen som vet hvor lang tid det tar å bli gravid heller (og om vi i hele tatt kan få barn)..off, blir helt tullerusk her jeg..hehe... Hva synes dere andre? Har/hadde dere alle praktiske ting på plass da dere ble gravid? Takknemlig for svar:)
jordbærsjokolade Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Hei! jeg vet ikke hvor smart det er å begynne før alt er på plass, men vil i hvertfall fortelle deg at du er ikke alene! Jeg er til og med 31 år, og har absolutt ingenting på plass ennå. Men jeg vet jeg er på vei dit. Og det stopper ikke meg fra og prøve å bli manmma nå. Man trenger strengt talt ikke å være 100% forberedt for man får et barn, tror det egentlig er de ferreste som er det! Men, regn litt på det da vel, finn ut hvor mye dere sitter igjen med i måneden etter at alle regninger er betalt! Studielån hjelper jo litt og han kan jo jobbe litt i tilegg. Det at dere ikke har leilighet ser jeg ikke på som noe problem, det kan dere kjøpe etterhvert:) Mulig jeg tar litt lett på det, men det er nå sånn jeg tenker, lykke til!!
milly:) Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 Hei Det at lysten er der er en fantastisk ting i seg selv.. det at dere er enige er også helt fantastisk. jeg synes absolutt at dere skal prøve å få barn nå! ikke vær redd:) det finnes støtteordninger for dere... det er helt sikkert verdt det!!!! jeg er student selv, mens samboeren min jobber.. ingenting er superordnet for min del, men jeg tror jeg har villet skaffet meg ting som hus, bil osv til samme tid selv om jeg har barn eller ikke:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Takk for svar:) Det er egentlig det med egen leilighet som har plaget meg mest, har på en måte følt at det er et "must". Men det er jo sant som du sier, det kan komme seinere..det viktigste er jo tak over hodet. Jeg vingler veldig fram og tilbake her, men en ting er iallefall sikkert...jeg har så lyst på barn!!
jordbærsjokolade Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Ja, hvis dere er voksne mennesker som er glade i hverandre og seriøse er det ingenting i veien for at dere skal kunne bli like gode foreldre som noen annen:)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Takk for svar:)Har dere prøvd lenge?Har du lenge igjen å studere? Selv har jeg 100% fast stilling, så jeg vil jo uansett få fødselspenger eller hva de kaller det..hehe:)Og hvordan er det med sambo sitt eventuelle studielån?Er det sånn at det omgjøres til stipend hvis vi blir gravide mens han går på skole?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå