Gå til innhold

Tungpusten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg røyker ca 4 om dagen, er blitt så j....... tungpusten, men kan nesten ikke tro det er røyken som gjør det, men jeg føler faktisk jeg merker det bedre når jeg røyker, flere som har merket dette? Er det røyken eller svangerskapet? Må stoppe i øverste trappetrinn og dra pusten, ubehagelig!! Er bare 7 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Tenkte jeg skulle skrive noen linjer til deg. Sluttet å røyke når jeg var 8 uker på vei(er 22 nå), men røykte ca 4 røyker om dagen gjennom det forrige svangerskapet mitt. Tror ikke du skal se bort fra at det faktisk er røyken som får deg til å føle det sånn, røyken blokkerer på en måte de små lungeblærene slik at man føler seg mer kortpustet og ikke får lufta "ordentlig ned i magen".

Er kjempeglad for at jeg klarte å slutte å røyke, følte meg utrolig avhengig men det gikk mye bedre enn jeg trodde. -Så du klarer det du også! Jeg begynte å tenke "du blir kvalm av røyken" og røykte på ubehagelige måter helt til jeg faktisk ble kvalm og egentlig bare ville spy av hele røyklukta:o) Like greit å ta det de første mnd når man allikevel lett føler seg uggen og dårlig. Etter at jeg hadde fått kjent på forkalkningene i morkaka mi etter den forrige fødselen lovet jeg meg selv at jeg ikke skulle røyke undert flere svangerskap, for selv om jeg ikke røkte mye var det faktisk merkbart... Og det er utroolig godt å være røykfri nå! Du klarer det du også hvis du vil vet du.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...