Gå til innhold

Tungpusten, normalt??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal innrømme det, jeg røker ca 4 røyk om dagen, er 7 uker på vei. Det jeg lurer på er: Jeg er veldig tungpusten, føler liksom jeg må dra etter pusten i perioder, det skal ofte ikke mer til enn at jeg går opp trappene. Selv tviler jeg litt på at dette bare er røyken sin feil, siden jeg røyker så lite, men er det noen som vet om dette er normalt så tidlig i svangerskapet? Er ganske ubehagelig å hele tiden føle en får for lite pust!! Flere som har det slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også j.... tungpusta. Det må være graviditeten, går ikke å få så dårlig kondis på noen uker.

Aldri hatt problemer med trappene på jobb før, men nå vurderer jeg sterkt å ta heisen. Må nesten ha pause på de 3. etg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også. Frykter for hvordan formen blir de siste månedene når jeg har så dårlig kondis nå. Er jo helt forferdelig, nesten flaut. Nå skal det sies at jeg er ikke så veldig godt trent da og har begynt å sykle hver dag til arbeid og en tur på kveldstid i håp om at det skal bedre seg. Det er nok itilfelle mitt problem, men om dere er bra trent fra før å alt det der, så må det nok skyldes graviditeten. Er ihvertfall forferdelig å ha det sånn..ofte jeg sniker meg inn i heisen opp til 3.etasje på arbeid jeg ja..huff..=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, helt sprøtt, men har liksom hørt at dette er vanlig de siste ukene i svangerskapet. Skal til legen i morgen, får høre da, men det er helt sikkert normalt, føler alt er normalt når en er gravid jeg: )

Ser du har flere barn, har det vært noe forskjell på svangerskapene? Jeg har en gutt fra før, det svangerskapet var til nå, mye bedre enn dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Det er helt normalt å bli litt mer tungpustet under graviditeten. Allerede i 1 trimester. Dette er for å øke oksygentilførselen/opptaket. Det sørger for at babyen får nok oksygen. Hvert eneste åndedrag er dypere. Så pes, og pust tungt!!!

Dette er anledningen til å si at du er gravid, ikke utrent. He he....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si det også så hindrer røyken oksygenopptaket hos barnet og da må du puste enda tyngre...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første svangerskap kastet jeg opp i 8 mnd. Svært svimmel pga lavt blodtrykk.

Lavt blodtrykk med nummer to også, men da var det bare 1 måned med oppkast.

Kaster opp nå også, svimmel og fryktelig trøtt. Kan sove hele tiden.

I andre svangerskap sluttet jeg med folattablettene etter en måned og da ble det slutt på oppkastingen, vurdere det samme nå også, for jeg lurer på om det er noe i dem jeg reagerer på. Skal til legen i morra så får høre hva han har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, tror jeg skal slutte å klage når jeg ser hvordan dine svangerskap er/har vært! Lykke til videre og håper det bedrer seg snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det i starten jeg og.. så bel det borte i 2 tri og er nå tilbake for fullt i 3 tri;) så jeg sier det jenter.. NYT 2 tri når den tiden kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fant jeg noe om dette :-) Jeg har og blitt flau over hvor tungpustet jeg har vært nå. Har absolutt ikke vært sånn før de siste ukene og røyker ikke, så det er ikke så mye annet å skylde på enn graviditeten :-) Lover bra om 2. tri blir bedre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så godt å se at andre også sliter med dette (misforstå meg rett...) føler det er skikkelig vanskelig å få pustet godt nok, særlig om natten når jeg har lagt meg... ligger og snur og vrir meg for jeg føler at jeg ikke får nok luft... må ligge med ansiktet nesten oppi åpent vindu... husker følelsen fra slutten av siste trimester ved forrige graviditet, så synes liksom at dette var en smule tidlig... men imorgen spretter jeg over til 2.trimester, satser alt på at det blir noen lettere mnd enn 1.trimester har vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber som spinning og aerobic instruktør ved et senter og tungpusten var noe jeg merket omtrent med det samme.. er vandt til å ha god konisjon, men nå orker jeg mye mindre enn før.. Hadde en vikartime en ukestid tilbake og hadde en litt flau opplevelse.. Hadde først hatt hard konidjonstrening i ca 45 min og skulle ha 45 min med styrke etterpå.. valingvis bruker jeg 2-3 kg vekter i hver hånd, men nå hadde jeg ikke krefter til mer en 1kg. Og det var Svinetungt!!!! Jeg slet og slet armene mine ville bare ikke.. Flere av damen på trening er over 50 og stod pal med 3 kg i hver hånd... Så jeg håper iallefall det er graviditeten som gir utslag....

 

Godt å høre at det er flere..!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen:) var i god form før jeg ble gravid, løp flere mil i uken...så plutselig en dag ble jeg kjempesliten bare av å gå opp bakker. Trodde det var noe galt med meg...overtrening eller lav hb...men så viste det seg, et par uker senere, at jeg "bare var gravid" :D

Er i uke 15 nå og kvalmen har nesten gått over, så jeg ha veldig lyst på en løpetur nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...