Gå til innhold

Hvordan står det til med matlysten?

Anbefalte innlegg

Jeg savner matlysten min... Den er sporløst forsvunnet!

Begynte å bli kvalm i 6.uke og er nå i 13.uke. Men jeg har vært relativt "heldig" å bare spydd to ganger i løpet av denne tida. Kvalmen er ikke konstant, men mangelen på matlyst er det. Sukk, jeg som er så glad i mat, og da særlig middagsmat.

Hvordan står det til med matlysten deres da jenter? Noe som funker bedre enn andre ting i matveien?

Fortsetter under...

Det er det som er litt fortvila, synes jeg. Må nemlig også tvinge i meg mat for å unngå å bli helt på trynet kvalm. Men det er så kjipt å tvinge i seg mat. Jeg klarer heller ikke å spise det samme mange ganger etter hverandre, da blir jeg så lei av det at jeg til slutt ikke klarer å se på det en gang.

På lørdag formiddag varmet jeg et pitabrød med ost og skinke. Funka kjempebra :) Gjorde det samme på søndag. Men i dag; ugh!!

Jaja, det som er fint er jo at jeg heller ikke har lyst på sjokkis og annet godis :o)

Min matlyst har også forsvunnet desverre:( Er 23 uker på vei. Det er slitsomt å være sulten hele tiden, men ikke å lyst på noen ting... Hvis det går forlenge mellom måltidene kaster jeg ofte opp det jeg først putter i meg. Men jeg er helt enig i at frokostblandinger er helt ok for tiden. Metter som regel ikke veldig mye, men nok til at det holder en liten stund! Vi får trøste oss med at det små i magen tar til seg det de trenger selvom vi ikke spiser så mye..

Sant nok :o) Jeg sliter nemlig med litt dårlig samvittighet overfor lille bollen min; redd han/hun ikke får i seg det han/hun trenger fordi jeg ikke spiser nok. Men det er vel ikke tilfellet da. Forhåpentligvis går det bare ut over meg selv :)

Kanskje jeg bør sjekke ut en frokostblanding da. Noen spesielle å anbefale?

Huff - skulle ønske jeg hadde vært litt mer uvel enn det jeg har vært... Har matlyst så det ikke ligner noen ting, og har gått opp 6 kg allerede... (Er i uke 17 nå)... Men prøver å spise fornuftig, i hvert fall; grovt brød, grønnsaker og sunn middag. Har faktisk ikke godtelyst i det hele tatt! Og DET er jammen bra - for ellers hadde jeg vel rullet allerede...!

Men ikke godt å gå rundt å være kvalm og uggen heller...

(o:

Annonse

Sukk, jeg er misunnelig på deg, januarbebbis :o) Synes ikke du skal bekymre deg over kiloene ihvertfall. Spis sunt, og koos deg med maten. Sambo venter på å få beskjed om hva han skal handle til middag i dag... hakke peiling!! I går kveld tenkte jeg at det kanskje kunne være greit med fiskeboller i hvit saus, men i dag vet jeg ikke helt lenger...

Lite matlyst ennå. Er i uke 15 nå. Er ikke bekymra pga det. Ungen tar til seg det den trenger uansett. Jeg blir sulten som vanlig til måltidene, men hos meg så blir jeg veldig fort mett. Klarer bare 1/3-1/2 porsjon av det jeg orket før. Og ikke blir jeg sulten før til vablig tid for neste måltid heller. Virker som om jeg rett og slett trenger mindre mat enn før. Og det kan jo stemme ifht at aktivitetsnivået er gått ned hos meg (bekkenløsning). Den lille spiren trenger jo ikke rare matmengden ennå.

Jeg har ikke hatt matlyst siden uke 8. Er ikke kvlam lenger, men synes bare mat er ekkelt. Helt tragisk at stakkars babyen min ikke får grønnsaker, fisk og andre bra ting istedetfor Coca-Cola (har aldri likt det før, så og si avhengig nå..), loff og knekkebrød med ost..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...