Gå til innhold

Første dag i bhg - jeg syns ikke det var spesielt artig!

Anbefalte innlegg

Jeg hadde med meg mitt lille gull på ett år i barnehagen i dag for første gang i dag, vi var der i 2,5 timer. Hun var den eneste ettåringen, resten var egentlig gutter fra 2 år og oppover til 5 år. Tre jenter rundt 4-5 år var der også. Dette er en familiebarnehage i blandet alder i en gruppe på 10 barn. Det er to ansatte der. Jeg syns nesten at jenta mi forsvant i denne gruppa. Hun krabber, og kan reise seg veldig ustødig opp. Hun putter alt i munnen, og stikker de små fingrene sine bort i det meste. Så nå sitter jeg her og har mest lyst til å gå ned i stillingsprosent på jobb, om ikke si opp hele jobben. Syns at jenta mi på ett år er så liiiiiten, og hun er så sårbar blant alle disse gamle gutta. Jeg stiller meg litt kritisk til at barnegruppa i denne barnehagen er så skjevfordelt på kjønn og alder. Lurer virkelig på om jenta mi i det hele tatt vil kunne få det bra der?? Noen med erfaringer?

Fortsetter under...

Jeg ville ikke hatt ungen min i familiebarnehage...

10 barn på 2 voksne virker lite, tenk deg dagmamma alene med 5 barn...

Jeg har hatt mine jenter i bhg fra 1 års alder, men i skikkelige barnehager der de har nok voksne til at jeg følte de hadde kontroll.

j sakl nå si det at det går nok bare bra. 10 barn på 2 voksne er max vil j si det er ingen pro. å passe 5 barn. j jobber selv i fam bhg har oxo jobbet i kommunale bhger. uansett så ligger det så mange barn på hver enkelt voksen . så det er bare tull at man ikke ska velge fambhg.

Barnehagen forholder seg til barnehageloven da den er offentlig godkjent og kommunal. Derfor må jeg vel stole på at den kan ivareta barnet mitt slik sett. Hun er den minste, og krever sin tid av voksne. Jeg trøster meg med at de eldste er såpass gamle, slik at de greier seg mer selv. Likevel syns jeg det var veldig sårt å se henne alene blant den gjengen der sånn. Så jeg har allerede bestemt meg for å korte ned dagene på jobb fremover, gå ned i stillingsprosent inntil videre. Kjenner jeg er litt oppgitt over å måtte sette henne i denne situasjonen så tidlig.

Vel å merke, det er engang slik at en kan ikke velge å vrake i barnehager i dagens situasjon. Dette var barnehagen vi fikk tildelt, og jeg har ikke økonomi til å si at dette vil jeg ikke. Kan ikke være hjemme på heltid, og dagmammaer er det lite av her jeg bor. Dessuten vil jeg igrunnen ikke anse dagmammaer i sin helhet for noe mer sikrere ift ivaretakelse av mitt barn...

HI

Jeg driver selv famile barnehage.

Og har barn i alderen 13 mnd til 3 år..og det er en stor forskjell på de små og de store. Hør litt hva de tenker., i forhold til å dele opp gruppen..så det blir roligere for den minste. Det er jo litt av vitsen med fam bhg at det ikke skal være for voldsomt. Når det gjelder at man er to på 10 barn, er reglene for fan bhg slik så lenge man har barn over 3 år....så lenge de er to dyns jeg du skal slappe av på det..kanskje har de planer om å ta inn små barn om de største etter hvert slutter. er jo absolutt best egnet for de minste. Lykke til. Og still spm til personale om du lurer på noe!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...