Gå til innhold

Er Torjus i ferd med å bli poppis?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Liker det veldig godt, og så kan det være litt oppkalling etter andre litt kjipere Tor-navn i familien, men er det i ferd med å blir poppis? Kurven peker til himmels, men flater den ut, eller når den Sander-høyder? Hva tror dere?

Og er det noen som har formeninger om hva slags "type" navn Torjus blir? Vestkantsoss, østkant, "alenemor", ramp, kjempealminnelig eller noe helt annet?

 

Selv om vi liker Torjus, vil vi helst ikke at sønnen vår for andre skal kategoriseres som hverken en Preben, Kevin eller Robin, hvis dere skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror aldri Torjus vil nå så høyt på statistikken som Sander ol. Til det er det for spesielt og for "norsk". Navn som kommer opp i 500-600 nye pr. år, (som Sander gjør), er gjerne mer internasjonale.

 

Tror jeg----

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres ut som et typisk ti-på-topp navn, selv om kurven går oppover skal mange få navnet for at det skal havne øverst på lista. Navnet er fint, ikke i samme kategori som Kevin ol. i det hele tatt. Mer staut, norskt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

det var 43 som ble kalt det i fjor, og de siste 10 årene har det ligget stabilt mellom 26 og 43 hver år (se SSB) det er som f.eks Inga, Tord eller Ådne, så det er ikke akkurat "poppis" selv om det har kommet tilbake. Kurven peker bare rett til værs fordi det nesten var ubrukt for noen tiår siden :)

 

fint navn, og jeg har lyst til å garantere: det blir ALDRI Sander!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres bra ut. Jeg syns objektivt sett at både Sander, Mathias og Markus er pene navn, og for en femten års tid siden tenkte jeg meg at en evt sønn skulle oppkalles etter oldefar Markus, men da det ble aktuelt var det blitt rimelig uaktuelt. Jeg var en av tre Camillaer i klassen, og vil ikke at mine barn skal ha et tretten-på-dusinet-navn, selv om det ikke trenger å være så veldig sært. Torjus ligger godt an..

 

hovedinlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torjus er traust og stolt navn!! Tror ikke mange nok oppdager hvor flott det er, så havner nok aldri helt på toppen av statistikken. Heldigvis. Kjedelig når halve nabolaget heter det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...