Gå til innhold

Bedøvelse ved KS

Anbefalte innlegg

Skal ta KS på Haukeland og stusset litt over at det i informasjonsskrivet stod at det vanligvis ble gitt epiduralbedøvelse. Dette var noe jordmor som informerte meg litt om keisersnittet også bekreftet. På Haukeland er det stort sett bare epiduralbedøvelse som blir brukt under snitt. Det skal imidlertid være en annen type epidural enn den som brukes ved fødsel. Etter å ha lest litt her inne trodde jeg spinalbedøvelse var det vanlige.

Noen som aner hvorfor det brukes spinalbedøvelse ved noen sykehus og epidural ved andre? Vet at spinalbedøvelsen settes lenger inn i ryggen og at det kun er en dose (legges ikke inn noen slange slik at man får påfyll av bedøvelse). Kan det være slik at det settes epidural for å kunne gi smertelindring også etter selve snittet? Bare undres.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5837875-bed%C3%B8velse-ved-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vet at en del sykehus bruker epidural nettopp pga etterfylling (det kan oppstå komplikasjoner), og nettopp siden det ikke stikkes like dypt som spinal. Ved mitt første (hasteks) punkterte de ryggmargen, og jeg fikk spinalhodepine som var verre enn det meste andre, klarte ikke gå bortover gulvet osv.

2. gang hadde jeg også spinal, var helt hysterisk i etterkant, men ingen hodepine... Trøsten er at de vet hva de gjør, men spør spør spør!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...