Gå til innhold

Til alle på 1 trimester


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Jeg hører til på 2 trimester men leser en del her inne hos dere også.. har liksom ikke helt sluppet taket i 1, selv om det er noen uker siden jeg gikk over.. og slutta å bimme på slutten her på 1, for jeg ble så deppa..

 

MEN.. det jeg ville si var følgende..

Ser mange er redde og engstelige, og det hører nok til i 1 trimester. Alt er nytt, og det finnes desverre ikke noe fasitsvar på hva som er rett og galt. Jeg har selv mistet i uke 34 for mange år siden, men er nå gravid og lykkelig igjen.. har roen og det tror jeg er viktig.. Prøv å tenk positivt og husk at det ikke finnes noe fasitsvar på det vi går igjennom:-)

 

Men noen punkter jeg har lyst å skrive til dere er:

 

-Symptomer, noen får dem og noen får dem ikke. Det er like normalt om man ikke får dem som når man får dem. Mange svangerskap går helt knirkefritt mens andre spyr galle i ni mnd på det verste.

 

-Kvalme. denne KAN komme sent. Hos meg kom den i uke 6, forrige gang ikke i det hele tatt. Ingen svangerskap er like, og alderen vår slår også inn om vi liker det eller ei.. :-) Hos meg har den enda ikke gitt seg, men vanligvis gir den seg rundt uke 12-15. Gode midler er masse vann! noen Sea band man kan få kjøpt på life butikker, tørre kjeks og små hyppige måltider.

 

-SA og MA er desverre veldig normalt.. men husk! Heldigvis opplever ikke alle det. Så lenge dere ikke blør mye! har vonde magesmerter så ikke engst dere unødvendig. Mangel på symptomer trenger absolutt ikke være ett tegn på SA eller MA. :-) Og husk en ting til: det KAN absolutt gå bra selv om dere har blødning, vi er veldig ømme og sensitive i underlivet nå, og blodkar slår ofte sprekk i utviklingen der nede .-)

 

-Bryster: Disse BLIR ømme, ikke vent på det om de ikke er det enda, Det kommer tidsnok, og da skulle man til tider ønske at de ikke var det.. :-)

 

-Mage/spark:Det er nok noe dere vil merke mer til når dere kommer over til 2 trim. Men som dere selv nevner her så er det ofte at 2 gangs kjenner det tidligere enn 1. Men det er individuellt og når folk sier de kjenner det tidligere enn uke 16, så gjør de nok faktisk det altså.. :-)

 

-Trøtthet er en plage og den gir seg.. hehe...

 

Jeg er ingen guru eller ute etter å lære dere noe.. men ser bare at disse tingene går igjen hele tiden og har gjort det siden jeg var her også, ville bare svare dere litt og håper at noen finner noe fornuftig i det.. prøv å muntre hverandre opp, svar på positive innlegg også, slik at det blir koselig på 1 tri også. Vi er veldig flinke til å svare på negativitet eller spm, men svar på lykkelige hendelser også, så kommer det kanskje flere av dem! :-)

 

MASSE MASSE LYKKE TIL JENTER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette var et koselig besøk:)

 

Jeg er vel en av dem som bekymrer seg for alt her inne. Jeg har en sønn fra før, og sammenligner svangerskapene, som er totalt ulike.

Blir jo bekymret når alt er så ulikt.

Uanstt om noe negativt skjer, er det jo ingenting som kan gjøres. Er jo bare naturen som ordner opp, ganske fantastisk det også.

Men ser jo selvfølgelig frem til 2 trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg kan dytte litt på denne:) mye nyttig info for de som lurer og bekymrer seg lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter litt på denne jeg! Syns det var en bra oppmuntring til bekymrede spirebærere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange unge kommende mødre her, og noen er helt ferske i graviditeten! Skjønner engstelsene deres.

Men essensen i det er, tror jeg, at i et slikt forum som dette TØR alle å spørre om alt mulig rart!

Derfor kommer mange spørmål som virker litt hysteriske.

 

Spørsmål som blir avfeid av Lege/jordmor fordi de er blaserte i forhold til de 3 første mnd av et svangerskap. Litt mer "enten går det, eller så går det ikke. Ferdig med det!"

 

Denne graviditeten har jeg vært mye tøffere enn sist, jeg er så heldig, har ikke hatt noen plager, er kledelig kvalm hele tiden og mye tryggere på meg selv enn sist graviditet.

Jeg har ikke time hos legen før i uke 13. Sist var jeg første gang i uke 6...

 

Det er godt å ha det slik, men så er jeg også heldig at jeg har verdens skjønneste datter fra før og kan tillate meg den luxusen av å være avslappet.

 

Her på 1 trimester er det også stadig nye personer, og noen som har mistet flere ganger å trenger støtten fra andre her.

 

Det var en fin oppsummering og fint at du delte tankene dine Januarbaby 07!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at dere satte pris på det! :-)

Ser jo at damene lurer på ting i hytt og pine her som jeg ikke hadde kommet på å spørre om en gang, og det er jo bra.. så får noen andre svar kanskje på det de ikke tør å spørre om :-)

 

De som er lei av spm her inne tror jeg nok er de osm har vært her noen uker. Det er mange av de samme spm som går igjen, nettopp fordi det er mye nye her. Og fordi det er mange det går galt med som kommer tilbake igjen og er redde for at det skal gå galt nok en gang...

 

Dere som alt går fint med tror jeg bare må bære over med det, slik er det bare på ett forum, og heller gi damene noen oppmuntrende ord og gi de guts!

 

Dere er tøffe, og nå er snart det verste over..

Nyt alle symptomene eller at dere slipper dem og kos dere videre jenter!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...