Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Fikk dere noe forvarsel på rier, eller begynte de bare rett på? Er langt på overtid, og merker nesten ingen ting. Har ikke en kynne engang..
Molait Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Våknet tidlig en morgen med murringer i magen. Som om man skal ha/har mensen. Tok seg opp utover dagen. Så aldri noe til slimpropp, vann, blod eller noe.
litagod Skrevet 7. august 2006 #3 Skrevet 7. august 2006 hos meg begynte det med at vannet gikk, det var liksom første klue, hehe, men jeg var jo ikke forberedt for det var 2 uker til termin og jeg hadde kjøpt inn dataspill som jeg skulle kose meg med, slappe av og nyte livet. dessuten skulle vannet gå under fødsel i mitt hode... jaja, uansett gikk det 3 timer og plutselig fikk jeg menssmerter og rier. Det var ikke til å ta feil av. Jeg hadde ikke vondt under åpningen, kun "sterke" menssmerter - og det har vi vel alle hatt? etter ca 4 timer hjemme med rier dro vi til sykehuset og jeg aner ikke hva som har skjedd men da jeg kom til sykehuset ble jeg undersøkt etter ca 1/2 time og da var det 8 cm åpning... jaja, og så kom pressriene - og de tar du iallefall ikke feil av! jeg kjente ingen kynnere iløpet av det svangerskapet. jeg merket ikke til noe slimpropp, plutselig bare skjedde det. men du VET når du kjenner rien og da er det bare å glede seg!
Rut Bram Skrevet 7. august 2006 #4 Skrevet 7. august 2006 Jeg hadde tydelige kynnere de siste ukene før fødselen, men de var aldri vonde. En ukes tid før jeg fødte begynte jeg å blø littegrann, og deler av slimproppen kom. To døgn før fødselen begynte riene, og det kom litt mer blod og slim. I begynnelsen var riene var ganske svake og veldig uregelmessige. Hadde rier i noen timer, før det stoppet helt opp en stund. Disse riene var ikke så vonde som de skulle bli senere...selv om de var vonde nok. Først da riene ble mer regelmessige, kom med 5 min mellomrom ringte vi føden. Fikk komme opp, men hadde bare 2 cm åpning ... Jenta vår ble født 22 timer senere, så vi hadde god tid... Hun ble født 10 dager etter terminen.
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Kjente ingen verdens ting, før jeg våknet en morgen (10 dager på opvertid) og måtte tisse. Var ferdig og tiss, men det rant fortsatt ( ??)a altså gikk vannet mens jeg satt på do. Jeg begynte med rier ca. 3 timer etter dette.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 7. august 2006 #6 Skrevet 7. august 2006 Det kan like gjerne komme brått på.. så vær forberedt!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Jeg var 13 dager over termin og den dagen var jeg super emosjonell. Gråt over alle mulige ting og var helt utafor. Hadde rett og slett gitt opp og ville ikke ha barn mere.... Senere på dagen dro kjeresten og jeg for å ta en øl!! for å koble av litt. Jeg kjente at jeg var litt rar i magen og tisset enda oftere enn før. Så våknet jeg klokken halv ett på natta og da gikk slimproppen + at jeg kjente de første riene. Hadde altså gitt helt opp at det noen gang kom til å skje men så skjedde det like vel!! Gled deg men prøv og nyt de siste dagene eller timene:) Det er så kult og spennende når det først skjer.
Gjest Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Våknet om morgen med mensmuringer, så kom veer og fostervannet gikk rett før babyen kom ut på kvelden. Kjente ingenting på natten før... Slimproppen gikk ikke som jeg kan huske...
Nickita har nå to jenter :-) Skrevet 7. august 2006 #9 Skrevet 7. august 2006 Ingen forvarsel. La meg om kvelden og lå lys våken i to timer uten å skjønne helt hvorfor. Da jeg endelig orket å snu meg(krevende prosess.he,he.) sa det plopp og vannet gikk. Ingen murringer eller noe på forhånd. Og riene startet umiddelbart etterpå. Og to en halv time senere var alt over :-) Før det hadde jeg kun hatt kynnere en dag og det var fire dager før fødselen. Lykke til med det forestående.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå