Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Har et spørsmål: Jeg har riktignok hatt masse stikninger i skjeden i ca 3 uker nå, sammen med nedpress, menssmerter ol og skjønner at dette har med modning å gjøre. Men siden i går på dagen har jeg hatt mye kraftigere stikninger i skjeden, veldig vonde smerter på sidene nedesrst i mage/ rygg. Ikke mange ganger riktignok, men noen ganger og det har virkelig vært smertefullt, det er slik at jeg ikke klarer å stå oppreist eller sitte eller egentlig gjøre noe. er dette falske rier eller maserier eller er det fortsatt "modning" eller at babyen holder på å feste seg?! Jeg har litt over 3 uker til termin.
Aga:-) Skrevet 7. august 2006 #2 Skrevet 7. august 2006 Det er så vondt, og har hvert fall gjort at jeg har måttet stoppe opp i det jeg holder på med. I følge JM er det babyen som skrur seg ned i bekkenet, og fester seg. De skal jo ha unnagjort fire kardinalbevegelser hvor de roterer seg eller skrur seg ned i bekkenet, og det var disse som forårsakket disse smertene.
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2006 Takk for svar! Godt å vite at det er babyen som skrur seg nedover, det føles ihvertfall slik.
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2006 Glemte å si: babyen er veldig aktiv når jeg får disse smertene, den sparker meg hardt he he og virker som den vrir på seg masse der i magen, babyen er ellers ikke så veldig aktiv hele dagen, så jeg merker godt forskjell.
Aga:-) Skrevet 7. august 2006 #5 Skrevet 7. august 2006 Akkurat slik har jeg det også:-) Nesten som om hun tar noen solide fraspark og presser seg nedover. Kanskje er det nøyaktig det hun gjør også? Flink jente!
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2006 Jeg smiler når jeg tenker på det:) Gleder meg så utrolig til å få møte babyen min... Kanksje h*n virkelig sparker fra og presser ja! Når har du termin?
Aga:-) Skrevet 7. august 2006 #7 Skrevet 7. august 2006 Ja, gleder meg også noe utrolig. Det er så fantastisk å se den lille for aller første gang, et magisk øyeblikk! Har termin om to dager.
Kjerringhelvetet <3 Skrevet 7. august 2006 #8 Skrevet 7. august 2006 Jeg trodde at i alle fall de to siste kardinalbevegelsene var noe som babyen gjorde UNDER selve fødselen, jeg. At de snur seg minste motstands vei for å komme lettest mulig ut. Først ligger de på siden men snur seg med ansiktet ned for å få ut hodet, før de deretter snur seg til siden igjen når skuldrene og resten av kroppen skal ut.
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. august 2006 Oj, Aga, da kan det skje noe når som helst! Lykke til! Du må skrive fødselshistorie etter fødselen:) Ellers angående kardinalbevegelsene så vet jeg ikke. Uansett beveger babyen seg kraftig nedover nå og det er vondt!!
Aga:-) Skrevet 7. august 2006 #10 Skrevet 7. august 2006 Ja, de siste kardinalbevegelsene skjer jo under fødsel. For mange er det jo slik at alle disse bevegelsene skjer under selve fødselsforløpet, men for en del er noen av disse unnagjort før selve fødselen begynner. Kjekt med alt som er gjort, velger jeg å tenke;-)
Lille sol@ med Frida Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Hei deremed skrudde babyer... hihi neida... Jeg hadde en slitsom babymage dag i går og litt i natt, i dag starter det pån igjen.... De bevegelsene dere snakker om var som det foregikk i min mage i går.... Men jeg er bare 33 uker på vei, og det virker itt tidlig i forhold til dere.... Mens jeg leste tenkte jeg at jeg har hatt styrtfødselsist og rask fødsel 1 mann så alt som er unnagjort virker som en god forklaring på det som har skjedd.. Men er det litt tidlig?
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #12 Skrevet 7. august 2006 Vet ikke helt, men hodet kan godt feste seg så tidlig som uke 33 har jeg lest, så da kan det jo hende at det er det som skjer med deg også tror ikke det betyr at man føder tidlig, men jeg vet jo ikke. Hvis disse kardinalbevegelsene er unnagjort før fødsel så er jeg bare glad til, men vil kanskje ikke ha styrtfødsel da, det må jo være stressende?
Lille sol@ med Frida Skrevet 7. august 2006 #13 Skrevet 7. august 2006 Stressende... hmmm tja... jeg kjente at jeg måtte på sykehuset, og vi hadde bare 10 min å kjøre så det gikk greit,men der mente de jeg skulle dra hjem igjen fordi jeg hadde bare 2 cm åpning.... jeg forlangte bestemt et føderom... som jeg fikk etter mye om og men.... de sendte mannen min ut så han kunne handle seg brus og avis for dette kom til å ta laaaaang tid i følge disse jormødrene... Mens han var ute og jordmor hadde avløsning så kjente jeg hode på vei ut... Mannen min kom heldigvis og jeg fikk han til å snu meg på rygg.... han sprang ut i korridoren og hentet jordmor... da de kom tilbake var hode gody på vei ut ja.... mannen min måtte holde opp beina mine og jordmor tok i mot... var ikke snakk om fødeseng eller hansker eller andre utstyr..... Så han smalt nok i sengegavelen under en time fra vi kom inn på sykehuset.... hihi. Smertene var mere intense når de skal åpne så raskt, men man blir ikke sliten av rier da....
Ninn (har født:) Skrevet 7. august 2006 Forfatter #14 Skrevet 7. august 2006 Hei! Oj, helt utrolig at en fødsel kan skje så raskt!! Hvor lenge hadde du hatt rier på forhånd da?
Lille sol@ med Frida Skrevet 7. august 2006 #15 Skrevet 7. august 2006 Vet ikke helt jeg,kynnerne endret karakter fra den morran av til å bli mere smertefulle, men kan ikke si at det var noe jeg hadde kommet til å stresse med... Jeg hadde kort avstand til sykehuset, derfor var ve jeg rolig..... Nå er det værre... over to timer til sykehus, men 40 minutter unna fødestue.... tror nok det var intuisjon som drev meg med min vilje om ikke å dra hjem igjen ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå