Gå til innhold

juhu! bleie og smokk er vekke!

Anbefalte innlegg

Sommeren har vært en suksess når det gjelder slutting her i gården! Så deilig! Snuppa på 2 år og 7 mnd har kutta smokken (Sabeltann fikk den) og bleie både dag og natt! Så deilig! Nå er det nesten litt kos og stelle lillebror igjen .... Anbefales!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5837449-juhu-bleie-og-smokk-er-vekke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempe flott :)

Applaus til snuppa som har blitt stor jente :))

Emilio har sluttet med bleie og blitt stor barnehage gutt i sommer (2,5 år..)

...litt vemodig er det når han ikke trenger mamma'n sin så mye lenger....

Men Å'så stolte vi er alle sammen :)

der er du jo to tette og en badehette, lenge siden jeg har sett deg. Glemmer ikke deg, pga ditt morsomme nick, hehe

Min super-prins på 2 år og 6 mnd er blitt veldig flink å bruke tutte bare om natten. Men bleietreningen går det dårlig med gitt. Han har vært uten bleie noen ganger i sommer, men når han tisser seg ut blir han skikkelig lei seg. Vi får ta det litt etterhvert.

Annonse

Jepp, tror også du må vente litt. Gutten min ville absolutt ikke noe før han ble 2 år og 10 mnd. Men da går det fort! Han begynte å tisse i gresset for 10-12 dager siden. Brukte doen for aller første gang lørdag, og mandag gikk han på do selv mens jeg ammet lillesøster. Helt uoppfordret gikk han på do og prøvde å tørke seg og alt.:-)))

Jeg lot han gå uten bleie. Det ble mye søl og skvetter de første dagene. For å få han til å bruke doen, så måtte jeg love han en leke. Han ville bare tisse i gresset...!

Første dag i barnehagen uten bleie, så ble det også uhell. Jeg sa at de måtte skifte så mye de orket på han, og sette på bleie når det ikke passet. De gjorde det, han hadde små uhell, men brukte doen en gang.

Dagen etter kom han hjem i de samme klærne som han dro i, og hadde brukt doen 3 ganger!

Jeg var også veldig utålmodig og redd for at jeg skulle ha han i bleiene til han var 4-5 år, men ser nå at jeg bare skulle tatt det med ro.

Hehe, redd for å ha han i bleier til 4-5 års alder ja *fniser* er vel mange som har hatt slik angst :o)

Men det skjer mye når det gjelder modenhet på noen måneder med små bleiebarna, så som regel kan man ta det helt med ro egentlig. Det kommer når det kommer......

For hvor mange barn møter opp på til første skoledag med bleie i buksa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...