Gå til innhold

Drømmen og Mary -er dere her?

Anbefalte innlegg

Hei igjen begge to!

Håper dere har det fint i høstværet som plutselig kom kastet på oss. :o)

Lite nytt her, skal til legen i dag til vanlig kontroll er 22+4 og har 124 dager igjen til snuppa forhåpentligvis vil ut og hilse på oss.

Har ikke handlet inn noe som helst enda, og da mormor (altså min mormor) kom hjem fra jentetur til Milano i går hadde hun med seg en lyserosa babypose som vi kan ha på snuppa når vi skal hjem fra sykehuset. Skal si realiteten kom som kastet på meg. Herregud, jeg skal putte et lite vesen oppi den lille saken der... Og hun er et resultat av meg og mannen... Rare greier... helt sprøtt. :o) Og hun LEVER inni magen min nå!! helt uvirkelig det her...

På en måte syns jeg det er okay at sommeren er over, nå kommer de kveldene hvor det er deilig å krype opp i soffan med fyr på peisen og godteskåla oppå pleddet som ligger tulla rundt kroppen, med "voffsa" krølla sammen som en ganske lodden ball ved siden av. Er ikke så ille tider det heller? :o)

(Da fortrenger jeg det faktum at flyttesjau og oppussing kommer midt oppi dette, men dog... Thihi...)

Klemmer

Fortsetter under...

Åå må bare legge til en ting til. Vi har endelig bestemt oss for vogn!! Emmaljunga Duo Edge i farge Moonlight. :o)

Hvordan går det med dere nå da jenter, venter spent på oppdatering her jeg!!

Der fant jeg tråden vår jo!

Her i gården venter vi på el. Har kjøpt et lager med digitale el-tester, så denne gangen SKAL vi treffe. Er mildt sagt drittlei av hele prøvingen, men man kan jo ikke gi opp for det. Har bimmet litt mindre i det siste, men det er totalt umulig å skru tankene over på noe annet enn en potensiell spire. Poden satt og funderte over hvordan det hadde vært å være storebror. Han skal på butikken og kjøpe en baby, men må bare finne penger først. Tji-hi! Samtidig ramset han opp alle som han kjenner som har fått baby i det siste...og det er jo maaange. Føler seg nok litt utenfor selv om han selvfølgelig ikke fatter hvilken konkurranse han vil få den dagen lillebror/søster kommer.

Veldig koselig å høre om prinsessen din, Drømmen. Har dere bestemt dere for navn ennå? Du hadde jo mange fine forslag. Kul vogn, forresten. Vi har 2003-modellen av Emmaljunga Edge. Den er svart og sølvgrå og like stilig ennå. Poden sov formiddagsdupp i den til han var 2 år og 8 mnd, så dere kan ha glede av den lenge.

Her må jobbes. Håper dere har en fin dag, jenter.

Stor klem fra

Hei igjen!

Bare å jobbe på som pokker nå Snart_2! Er sikker på den sitter snart!! Hvis ikke så kan jo lillegutt bare kjøpe en til deg? Stikk til gutten noen kroner du og se hva han kommer hjem med! :o) Thihi... Herlige de små trolla altzå...

Her har vi fortsatt ikke bestemt oss for noe navn enda, huff.. det der er veeeldig vanskelig syns jeg! Men, et navn skal hun nok få etterhvert.

Så godt å høre at du er fornøyd med vogna di, håper jo å kunne bruke den til flere etterhvert. ; )

Har forresten bestillt time til 3D UL nå, det blir den 1. november klokka 17.20. Spennende å se om snuppa fortsatt er ei snuppe! :o)

Lenge siden Mary har vært innom nå, håper alt er vel og at hun tar seg en tur innom om ikke så lenge!!

Klemmer

Hei!

Positiv el-test i går. Dag 16 i syklusen denne gang. Jepp, her er det bare å jobbe på. Mannen og jeg er ikke helt gode venner for tida. Ikke noe alvorlig altså. Begge er bare generelt litt mugne og slitne....og da er det lett å få kort lunte. Men bebis må vi jo prøve å lage likevel. Enda godt vi er enige om det da.

Ellers så siler regnet ned i trøndelagen, men håper på en fin helg. På lørdag skal vi ha barnevakt og "frikveld". Det hjelper nok å være bare kjærester en kveld.

3D ultralyd blir sikkert en opplevelse :) Lurer på om Mary er bortreist for tida? Eller kanskje hun bare har en liten bimme-pause?

Ha en fortsatt fin dag :)

Annonse

Hei igjen jenter,

Da er jeg tilbake fra en jobbreise. Var så hektisk i dagene før vi dro- så derfor rakk jeg ikke å gi beskjed om at jeg ble borte en uke. (hehe... Jeg tenkte faktisk på at jeg burde ha rukket å si ifra til dere liksom...)

Mannen og jeg hadde en stor krangel dagen før jeg reiste og er heller ikke bestiser for tiden. Tror mye av det skyldes at prøvinga går inn på oss. Hadde bestilt time hos legen, men var bortreist med jobb. Skulle være tilbake onsdag, men måtte bli en dag ekstra - så da forsvant den timen. Pga høstferien måtte jeg da vente to nye uker med å få en ny...

Fikk positivt utslag på EL testen dagen etter jeg kom hjem fra Sverige (fredag), og la inn et støt både dagen før det og dagen etter. Har ikke snakket om det som prøving da det som sagt ikke går så veldig bra. Han vet ikke at jeg tok EL test heller - han så vel kanskje på det som kiss and make up sex? Men det er akkurat som om våre problemer og babymekkinga ikke er samme sak for meg. Tenker liksom slik.- Ja skal vi kaste bort en hel pp pga det også nå da... Jeg har ikm fredag den 13... Ironisk?

Hvordan gikk det på kontrollen da Drømmen? Ikke rart det går mer og mer opp for dere nå. For en herlig tid dere har foran dere! Vognen var forresten veldig stilig. Under 4 uker igjen til 3D Ul nå da - DET blir nok fantastisk.

Hvis du hadde positiv EL test dagen før meg så har vi kanskje ikm omtrent samtidig denne gangen da Snart_2? Blir spennende som alltid dette her. Hjernen min har vært veldig koblet fra babymekking den uken på reise, og vips så var det EL dags igjen.

ha en fin høstuke, så håper jeg vi snakkes igjen snart.

klem fra *M

Hei!

Nei, har du sett på maken. Vi har jo IKM ca. samtidig jo. Må jo bare være sjebnen som har bestemt at vi skal tusle over til 1. tri sammen da :)

Har forøvrig fått brev fra fertilitetsklinikken. Skal ta en hormonprøve på dag 2 eller 3 i neste menstruasjon. Men den kommer jo ikke, så det blir vel ikke aktuelt. Tji-hi.

Mye å gjøre i dag. Måtte bare innom og si ifra at jeg ikke har glemt dere. Snakkes!

Nei det er sant - den prøven trenger du ikke å ta hehehe... Krysser fingrene for deg. FF har funnet EL dagen min og har fremskyndet IKM dagen til den 11. september! (jippi - to dager mindre å vente...)

mannen min og jeg kissed and made up i går - fikk pratet skikkelig ut (deilig) så nå er jeg glad for at vi ikke stod over denne pp....

Har legetime torsdag i neste uke jeg - håper han da påviser graviditet (istedenfor at det bærer til utredning) - slik at ventetiden endelig er over ;-)

Kos dere jenter,

vi snakkes

Klem

Hei på dere begge to! :o)

Er siste innspurt for dere nå før dere spurter over til tredje trimester. Skal bli godt å få dere etter begge to!! På tide det nå syns jeg!

Skal si tida flyr her om dagen . Herregud for et tempo, huset nærmer seg stadig innflyttingsklart, de store prosjektene er vi så og si ferdige med nå, så da står det på oss. Mannen reiser så mye om dagen så jeg blir stående å gjøre endel alene, men det går helt fint. (Men akkurat å legge panel i takene f.eks stopper seg selv :o))

Herreguuuuuuuud. Syns vi har holdt på med det huset i en evighet og skal bli såååå godt å bli ferdige snart!!!

I dag bestillte jeg vogna vi vil ha i Sverige, den skal vi hente i uke 46, gleder meg masse masse til å kunne begynne med småkosen rundt det å gjøre klart til lillesnuppa.

Nok en "ensom" helg på oss i helga. Mannen er på bilmesse i Paris så vi får rigge oss til på soffan med godteskål og pledd Chanel og jeg. Er ikke så verst det heller i gråværet?

Klem

He-he...da har jeg vært en tur nede på side 8 og henter fram tråden vår. Skal si vi er av den skravlete typen for tida!

Hvordan går det, Mary? Har du tatt en tredagerfør-test? Jeg er litt usikker på min IKM. Hva tror dere? Jeg fikk positiv el-test 28/9. Er jo kjent for å ha lutealfase lang som et vondt år, men tror nok jeg tar en test mot slutten av denne uka hvis ikke tanta dukker opp. Har hatt mens-murring i noen dager nå, men det har jeg jo alltid så det tolkes i alle fall ikke positivt.

Ja,ja. Håper dere har en fin høstdag jenter :)

Hei, hei! :o)

Så spennende!! krysser virkelig fingrene for dere nå altzå. Håper på jublende nytt i løpet av uka!

Lite tips fra meg bare;

For å finne innleggene lett er det enklest å skrive inn "drømmen" i søkefeltet oppe til venstre. Endre søk i til "forum" og trykk. Da spretter innlegget opp med en gang. :o)

Klemmer

Hei jenter,

nei vi er vel ikke de mest skravlesyke.... Men må si at jeg ikke er innom her daglig lenger akkurat.

Snart_2 - har du vurdert å begynne å charte på FF? Jeg får ikke skrytt nok av den siden. Er til og med medlem jeg. Stålkontroll på IKM, EL etc. etc.

Jeg har klart å hold emeg unna tre dager før tester - av den enkle grunnen at jeg brukte opp alle i forrige pp. (*rødme*). Har IKM i morgen men har INGEN symptomer i det hele tatt :-(

Til torsdag skal jeg heldigvis til legen da, skal bli godt å få startet med utredning. Samtidig som det er veldig leit og sårt - hadde aldri trodd at jeg skulle bli en sliter....

Takk for at du krysser fingrene Drømmen, håper alt står bra til med Prinsessa.

Vi snakkes,

klem fra *M

Annonse

Hei!

Testene rooooper på meg fra skapet, men i og med at jeg har de vanlige PMS symptomene, så tenker jeg at det er liten vits i å teste. Er så lei av å se "ikke/inte gravid" lyse mot meg.

Vil gjerne høre mer om FF charts, Mary. Fikk brev fra sykehuset i går, men et tempe-skjema som skulle fylles ut i to mnd. Så nå må jeg jo tempe uansett. Bør vel ut å kjøpe et termometer med to desimaler da? Det stod også i brevet at Snart_2mannen må levere sædprøve. Hvilket han har fint lite lyst til ;) Er forøvrig 4 mnd ventetid på å få time på poliklinikken (og vi har allerede ventet i 3 mnd på å få denne beskjeden). Ting tar tid, og tålmodighet er ikke akkurat det jeg har mest av. Hvis tanta dukker opp nå, skal jeg ta en hormonprøve hos fastlegen også. Godt å være i gang.

Men her må man ikke ta sorgene på forskudd. Er jo ingen av oss som har fått besøk av tante grusom ennå. Vi skal jo vandre saman over til 1. tri vi :)

Testen min ropte på meg også... SÅ høyt at jeg bare måtte teste.... Og det var selvsagt negativt :-( - (har ikm i dag) men fordi jeg skal til legen i morge nså henger jeg ikke så mye med hodet som jeg hadde forventet å gjøre.... Jeg har nå akkurat printet ut tempskjemaene mine fra de siste 6 mnd. Syklusdata etc. som jeg skal ta med. Skal til legen midt på dagen i morgen har tanta kommet så kanskje de kan ta den hormonprøva av meg også da? Håper han tar masse prøver og bestiller time til mannen...

Stakkar, han er så glad for at jeg skal til legen i morgen. Så spurte jeg han i går da: Er du klar for å ta sædprøve snart da. Da ble han brått alvorlig og sa: Klart jeg ikke er klar for det....Men jeg har jo ikke noe valg...

Han gruer seg fælt til det og håper at de finner ut noe med meg eller at det klaffer før han må gå til det skrittet...

4 mnd ventetid synes jeg hørtes veeeldig lenge ut. Altfor lenge. Hvilket sykegus er det da?

Nei skrekk og gru, vi mmøtes jo i 1. tri før den tid ;-)

Klem far *M

Bare en kjapp tur innom for å ønske deg lykke til i dag. Spent på hvordan det går :)

Vi tilhører St. Olavs i Trondheim by the way.

Mannen sa forresten i dag tidlig at jeg måtte ringe og bestille timen for sædprøve...han torde ikke selv, stakkars. Jammen alvor når selve manndommen skal testes. Tji-hi.

Stor klem!

Tusen takk :-)

I dag står det på FF: "You are past your usual luteal phase.

You may take a test, you may be pregnant!" - det er første gang det skjer og ironisk nok så har jeg ingen tester... Hadde en og den tok jeg jo i går... hehehe. Var jo negativ så da er nok bare tanta litt treg da.

Blir spennende å høre hva legen kommer frem til i dag, hvor han sender meg/oss og hvilke tester han tar.

Ja de gutta er ikke høye i hatten når det kommer til manndommen og sædtesting... ;-)

Håper alt er bra med Prinsessa di Drømmen! Nærmer husbygginga seg slutten?

Klem fra *M

Ååååhh....Nå er jeg så spent på hvordan det går med dere jenter! Håper det gikk fint hos legen Mary*, venter i spenning på oppdatering fra deg. :o)

Og deg også Snart_2, hadde ikke dere to ikm samtidig denne mnd???

+++++++++++++++++++++++++++++++fingerene alt jeg har jeg nå altså!!!

Prinsesse har det veldig bra tror jeg. Var hos jordmor og alt så veldig fint ut. Voldsom aktivitet når vi var der med sparking til dopleren, og hikking som forstyrret på hjertelyden, sy tydelig ei aktiv lita frøken. :o)

Fredrikke'n var med i dag og syns jo selvfølgelig at det var veldig stas. Vi satt faktisk og snakket om det i går hvor etterlengtet dette lille vesenet faktisk er. Når man er midt oppi det glemmer man seg ofte, men denne lille prinsessa jobbet vi jo i 14 mnd for å få til! Og tenk hun er faktisk der... Helt sprøtt...

Hadde lagt på meg 1,3 kg til, så nå er vi på 5 kg totalt. Men fikk beskjed om at det er nå det begynner, men det gjør ingenverdens ting bare snuppa har det bra!! :o)

Det flasker seg til i huset etterhvert. Fortsatt litt igjen, men går stadig fremover. Ikke så lenge igjen nå før vi kan begynne å tenke på å flytte inn. Guuud det skal bli deilig!! Gleder meg masse masse masse til det!

Vel, får jobbe videre her jeg, overtid i dag. Full fart. Venter som sagt i spenning på oppdateringer fra dere!!! :o)

Masse klemmer fra oss

Hei igjen.

Nå er det jo ikke lenge til terminen heller Drømmen... Herregud som tiden flyr -er det SÅ lenge siden du hoppet over i 1. tri og reserverte plasser...

Jeg venter da fremdeles på tanta. Bestilte meg en ny ladning med gravisitetstester og EL tester på billige-teste i går, så derfor har jeg lovt meg selv å ikke kjøpe noen tester før de kommer i posten. Og da har sikkert tanta kommet!

Timen hos legen i dag gikk veldig greit. Tok blodprøver - 3 rør, ga opplysninger om første dag i siste mens, EL dag og IKM dag. Så har han skrevet en rekvisisjon til en spesialist for innvendig GU. Jeg skulle få time der om ca 6 uker. Mannen har fått time (men ikke før om 14 dager.... hvorfor må alt gå så tregt...)og etter den timen skulle det gå kjapt å få time på kvinneklinikken for sædprøve :-) (stakkar mannen - det eneste som manglet var at han må avlevere den prøven på et sted som heter KVINNEKLINIKK... hihihi).

Så da er vi i gang, og det var en deilig følelse å gå ut fra den timen! Legen kunne fortelle meg at han hadde vært med på veldig mange utredninger - og ingen av de som hadde kommet til han hadde endt opp uten å få klaff til slutt! Så han var veldig positiv. Sa vi var i rett alder for ivf (som det ikke var måte på hvor varmt han snakket om...) - om det skulle g å så langt da. Og det måtte vi også være gift for å få - og det er vi jo.

Kjenner jeg er mye mer positiv til alt nå. Nå skjer det ihvertfall noe.

Spent på å høre om nytt fra deg Snart_2? Holder tanta seg stadig vekk?

Klem

Hei!

Så fint at legen tok imot deg på en hyggelig måte. Flott at ting skjer :) Måtte fnise litt for meg selv...tror mennene våre er ganske like når det gjelder avlegging av sædprøve- Stakkars mannfolk ;)

Tanta har ikke kommer enda. På det meste har jeg hatt 18 dager fra el til ikm, så jeg tar ikke av foreløpig. Tok (selvfølgelig) en test på onsdag, men den var så negativ, så negativ. Har mensmurringer så det holder og et labilt humør. Stakkars de rundt meg.... Hvis jeg ikke er gravid, så kan tanta bare komme istedenfor å drive sånn seigpining hver mnd. Lei, lei, lei!

Som tida flyr, Drømmen. Før vi vet ordet av det, kommer prinsessa di til verden. Det er såååå koselig.

Mange som har høstferie fra jobb i dag, så det er litt å gjøre for oss som er igjen. Si ifra om tantebesøk/ikke tantebesøk, da Mary. Stikker innom igjen i løpet av helgen.

Hei og hå,

fremdeles ikke noe tantebesøk på meg, og det er rart for å være meg. Har jo chartet i 17 mnd og har historikk over lutealfasen. Så dette errekord for meg. Men jeg brukte jo opp testen min på IKM dagen.... Men har hun ikke kommet til i morgen så MÅ jeg nok ut å kjøpe en ny test (selvom jeg har lovt å vente på de som kommer i posten...).

Har harr skikkelig mensmurring siden i går kveld da - så hun har nok bare blitt oppholdt på veien tenker jeg ;-)

Ser at det kan ta laaang tid mellom EL og tentebesøk for deg Snart_2 - men det er et lite håp for oss begge så lenge hun holder seg borte.

Klem

Hei igjen,

her kom tanta seilende på en fjøl i går....Så 14 pp here I come.... Ble også denne gangen litt deppa - men mest bekymret for at det aldri skal klaffe. Hva om de finner ut under utredningen at en av oss er infertile? Hva gjør vi da? Huff, skal jo ikke ta sorgene på forskudd men har tenkt litt på det i dag - hva hvis?

Hadde ikke taklet en slik beskjed, så det SKAL bare klaffe i denne pp. Vil så gjerne bli gravid, har så lyst til å bli det snart så jeg ikke blir et nervevrak...

Krysser fingrene for deg snart_2. Måtta tanta holde seg vekk til over ST. hans ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...