Gå til innhold

Drømmen og Mary -er dere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tilbake igjen etter 4 uker med deilig ferie. Sol, bading, slaraffenliv....ahhh! Ikke helt motivert på jobb i dag kjenner jeg.

Tanta kom på besøk den 10. juli. Stor nedtur og mange tårer. Men man bretter jo opp ermene og prøver igjen. Har vært som kaniner hele ferien og fikk el på dag 17 denne gangen, så syklus forskyver seg stadig. Så nå har jeg ikm i morgen eller onsdag. Har ikke så store forhåpninger, for jeg har hatt den berømte murringen i ryggen i en uke allerede.

Har også fått svar på blodprøvene. Både underliv og el er helt i orden, så nå venter vi på innkalling fra sykehuset for videre utredning. Spennende.

Hvordan går det med dere?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia :-)

Er her jeg vet du.... I deres fravær har eg vært nødt til å finne noen andre å "leke med" her inne og har blitt litt påvirket.... (thihi) - Kjøpt både hostesaft, pre seed og EL- tester - i tillegg til at jeg fortsatt temper...Fikk positivt utslag med EL test i går kveld og da fikk vi testet ut pre seed'en. Moro. Blir spennende å se om det kanskje klaffer med denne oppskriften.

Eller ble jeg tante til ei perfekt, vakker, god og lita jente på lørdag :-) - og har ikke fått mindre lyst på en slik etter det... det hyggelige var at på vei hjem fra sykehusbesøk sa mannen min: Gud for en skjønn unge, jeg og vil ha en sånn.... Og da vi kom hjem og jeg tok EL-test hadde han reist til en kompis. Jeg sendte sms og da kom han hjem tidligere enn planlagt og sa: Denne gangen MÅ det bare bli full klaff... Ble jo spådd tvillinjenter i juli el. august så det blie noen spennende uker.. (selvom man må ta slikt med en klype salt da...)

Har til og med vært 2 ganger inne på chatten da jeg har savnet dere så fælt... Veldig spennende å se disse to, dagene da om det har klaffet for deg Snart_2? KLaffer det for meg og denne mnd så får vi jo termin med bare 14 dagers mellomrom :-)

Blir gøy å høre hvordan det står til med Drømmen og spira - de koser seg vel ute på bøljan blå.

Hyggelig å ha deg tilbake!

klem fra *M

Skrevet

Så kult! Hva i all verden er pre-seed? Etter en liten surfetur på internett fant jeg det ut. Det skal sannelig jeg også prøve hvis det ikke har klaffet denne gangen.

Koselig at mannen din er ivrig. Det er min også. Denne gangen har vi jo vært på ferie og sammen med yngstemann hele tiden (til og med delt soverom). Så vi har sneket oss unna under barne-tv, tatt en kjappis like før flyet skulle gå, vært superstille mens vennene våre satt i hagen og grillet. Kort sagt; her måtte vi ty til fantasien for å få timet alt riktig. Men vi hadde utrolig mye moro med det. Og hver gang hvisket mannan; svøm, karer, svøøøøm!"

Så artig at du har det bra. Får håpe batteriene våre er full-ladet nå. Jeg er så klar for å bli gravid :)

Skrevet

Hehehe - høres ut som dere har hatt litt spenning i ferien da ihvertfall ;-)

mannen min går på noen sterke tabletter iblandt for rygger (Brexidol) - når han går på slike kurer kan han ikke gi blod bl. annet (vi er blodgivere). I går etter akten slo det meg plutselig at de kanskje ødela svømmerne litt??? Spurte nervøst om han gikk på slik kur nå. (da jeg har så inderlig tro på denne pp...) - så sa han nei, gikk på 7 dagers kur i ferien jeg. Og tror du ikke han begynte 2 dager før vi reiste, og at han da gikk på de i HELE min fertile periode.. Og vi holdt på som to feriekaniner...

Men det er jo ikke godt å vite hvorfor det ikke klaffer. Over sommeren er det legetime på oss om det ikke har skjedd noe innen den tid (*håpe* *håpe*)

svøm karer, svøøøøm... hihi... morsomt.

denne pp har jeg også lagt om kostholdet mitt. Holder meg så å si helt sukkerfri - og drikker masse vann. (Til vanlig har jeg i meg masse sukker hver dag...Saft, Iste, is, sukkertøy, godis etc. etc. )

Skrevet

Hei Snart_2? Hvordan har det gått med deg? Har du klart å la vær å teste denne gangen også?

Krysser fingrene for at du ikke har fått noe uønsket besøk ;-)

Skrevet

Og dytt ;-)

Skrevet

Hei, vennen!

Jeg testet i dag tidlig, men den var negativ.....har spottet litt de siste dagene, men tanta har ikke kommet skikkelig i gang ennå. Blir så oppgitt. Syklusene mine blir lengre og lengre. Denne gangen hadde jeg jo el på dag 17 eller 18, og da blir jo syklusen som et langt vondt år. Nå skal jeg kose meg på grillkveld med vennegjengen på fredag, og prøve å slappe av. Fikk telefon fra en venninne i går. Hun fortalte at de har begynt å prøve, og trøstet meg med at sjebnen har bestemt at det er vi to som skal ha permisjon sammmen. Det var hyggelig. Ellers så har jeg fire venninner som begynte å prøve samtidig som meg, og alle har nå fått bebisene sine. Sukk....

Nå skal jeg bestille pre-seed :) Venter på innkalling fra sykehuset også. Vurderer å prøve akupunktur. Har du noen erfaring med det? Rimelig desp. nå. Her skal ALT prøves!!!

Håper spira sitter hos deg denne gangen. Jeg krysser alt jeg har!

Ha en fin dag. Her nyyyter vi sola!

Skrevet

Husk det er håp så lenge tanta holder seg vekk ;-)

Lykke til videre, krysser fingre og tær for at spira sitter denne gang. DET har du virkelig fortjent. Skulle den ikke gjøre det.... Så er det ihvertfall veldig bra at du er i gang med utredning.

Jeg har begynt hos skupunktur - har veldig troen på det. Svigerinna mi ble gravid etter å ha forsøkt å bli gravid i 4 år, og hatt 3 prøverørsforsøk. Gikk til akupunktur i 4 mnd og så forsøkte de en 4. og siste gang - og da satt den vet ;-)

Håper så indelig at vi sees i 1. tri om ikke så lenge....

Riktig god helg,

Skrevet

Hei Snart_2? Hvordan har det gått med deg???Er veldig spent på om du har fått noe besøk eller ikke???

Selv har jeg ikke IKm før til søndag... Føler at det kommer til å bli en laaaang uke - har ikke de minste symptomer så langt ihvertfall...

Nå må vel snart Drømmen og spira være tilbake fra ferie også?

Ha en fin uke, vi snakkes

Skrevet

Heeeeei jenter!! :o)

Nå er vi tilbake vet dere! Har hatt en helt super ferie, men er klar for å stupe på nå. Datt plutselig inn her om dagen at det bare er 4,5 mnd til vi blir tre, og med et hus som står heeeelt på hue fikk vi plutselig litt hastverk med å komme i gang. Thihi....

Tok litt tid å oppdatere meg her i dag, dere har jo vært aktive de siste ukene, så måtte jo få med meg hva som var skjedd. Regner med dere har spire i magen begge to nå og at den positive testen bare venter på dere! :o)

Her er alt bare velstand så vidt jeg vet ihvertfall. Har såvidt begynt å sprelle litt i magen i ferien, rar følelse det der altså... Helt merkelig. I morgen skal vi til legen en tur og håper vi får høre hjertelyden for første gang da!! Og allerede til fredag er det tid for ultralyd. Iiiiik. Skal si tiden plutselig begynnte å gå fort her!!!

Har startet nedtelling av dager nå, bare 159 dager igjen nå. Thihi....

Klem til dere begge!

Skrevet

Hei Drømmen og velkommen tilbake :-)

Ja tiden går veldig fort (bortsett far uka man har IKM da...) - ikke før du vet ordet av det har du den etterlengtede babyen din i armene dine....

Du har jo en eveldig spennende uke foran deg med både legetur og UL. Blir nok veldig koselig. Min lille nyervervede niese (1 uke gammel) har gjort meg om mulig ENDA mer babysyk, utolmodig og prøvelei... Jeg og VIL....NÅ...

Denne uka kommer til å snegle seg avgårde...

Godt å ha deg tilbake,

Kos deg så snakkes vi

Klem fra M

Skrevet

Så koselig! Her logger man på (noen dager siden sist), og så har dere vært innom begge to :)

Her er det tantebesøk. Kom som et skudd 10. august og holder på for fullt ennå. Nå er jeg offisielt drittlei av hele prøvingen. Får klump i halsen bare jeg ser en nyfødt unge eller en voksende mage...føler meg litt smågal ja. Blir ikke noe mindre babysyk av at mine to nærmeste venninner fikk barn i sommerferien. I tillegg har jeg en kollega som går gravid, så man får stadig påminnelser om sin egen utilstrekkelighet. Men neste gang er det vår tur. Og du er gravid denne mnd, Mary. Det er jeg helt sikker på!!!! Krysser fingrene for deg :)

Gleder meg til å høre om ultralyden din Drømmen. Du har jo sett krabaten tidligere, men nå kommer alt til å bli mye tydeligere. Helt fantastisk.

Stor klem!

Skrevet

Å så utrolig hyggelig du er :-) Håååper virkelig du har rett.... Har ingen symtoper denne gang... Annet enn at det av ot til kjennes ut som om tanta er på vei...

Neste mnd møtes vi i 1. tri - DERMED BASTA. Jeg begynner også å bli temmelig lei av denne prøvinga, alla andre blir jo gravide jo.... Får også en klump i halsen da jeg ser babyer nå, og i det siste så er det så mange som har spurt om i ikke har tenkt til å få, noen som har sagt: Dere må snart skjerpe dere og sette igang, du blir tross alt 33 år! De skulle bare ha visst...

Gleder meg til å høre om UL Drømmen -

Ha en riktig fin dag jegnet (her pøser det ned...)

Klem

Skrevet

Hei, hei!

Nå har jeg bestilt time til akupunktur. Fikk tips fra ei på sliterne om en flink akupunktør i Trondheim. Han samarbeider med fertilitetsklinikken på sykehuset, og hørtes ut som en veldig trivelig fyr. Skal dit på mandag. Blir spennende å se om dette hjelper :)

Skrevet

Hei igjen på dere begge to!

Skal si dere det har vært kaos her siste uka, litt av hvert som venter når man kommer hjem fra lang ferie. :o)

Nå syns jeg virkelig det er deres tur snart også jenter, huff, virkelig på tide nå at dere følger etter. Heier alt jeg kan og håper dette er mnd for litt action!

Her er det som sagt full fart. Var hos legen på tirsdag og fikk høre hjertelyd for første gang. 150 slag i minuttet. For en heeeerlig lyd!! Annet enn det så var det +2 kg nå, litt blod i urin og påvist streptokokker. Og JA selvfølgelig den typen det har vært skrevet så mye om i sommer. Huff... Har nettopp avsluttet en 14 dagers kur, og blir fulgt nøye videre, men skulle gjerne vært foruten akkurat det greiene der. Iiiisj....

I morgen venter UL, og Fredrik gleder seg vilt, og det gjør jo selvfølgelig jeg også! :o) Litt uenighet om vi vil vite kjønn bare, så er spent selv på hva vi bestemmer oss for.

Gir oppdatering i morgen jeg! :o)

Klem

Skrevet

Oj - så spennende. Får jeg gjette: Du vil vite kjønnet og ikke han???

Hehe... Uansett sikkert veldig spennende med UL da. Lykke til,

Så lenge de behandler deg for de streptokokkene så går det nok fin-fint :-)

Jeg sitter her med testeabstinenser.... Men har ikke IKM før på SØndag... Har klart å overbevise meg om at denne ganger er jeg gravid da vi har forsøkt så mange triks (pre seed, hostesaft, vært sukkerfri hele pp etc. etc. ) Og i tillegg har jeg INGEN symptomer overhode. Og tolker selvsagt det som et KJEMPESYMPTOM i seg selv... Fallhøyden er høy denne gang. I morgen blir det nok testpinne...

Klem

Skrevet

Ja så klarte jeg selvsagt ikke å la vær å teste til morgenen i dag, da tempen fremdeles var høy (pleier alltid å droppe på denne dagen i syklusen). Men det var selvsagt negativ. Dritt. Det var det humøret for dagen og helgen.... Var så skråsikker på at alt var annerledes denne mnd... Kanskje jeg ikke har hatt EL denne pp? Men jeg har jo alltid det. Vi reiste til Fr. stad på overnattingsbesøk for å beskue min nye niese, og da hadde jeg selvsagt reist i fra tempen. Så den ene dagen fikk jeg ikke tempet - derfor har ikke ff funnet EL min. Men samme kveld (som jeg ikke tempet) fikk jeg positiv El test - så siden jeg har EL hver gang (har hatt det de 6 mnd jeg har tempet ihvertfall) så tenkte jeg at jeg sikkert hadde det nå også.

Tok CB digital, og det er 2 dager til IKM. Så jeg klamrer meg til det bittelille håpet om at jeg ikke har produsert nok HCG enda.... Men jeg kjenner litt mensmurring nå, så løpet er vel kjørt... Vet ikke om jeg orker flere pp jeg... lillesøsteren min er så ivrig etter å sende meg bilder, ringe meg så jeg får høre min 2 uker gamle nieses lyder i bakgrunnen og vil at vi hele tiden skal komme på besøk. Jeg elsker jo den lille tulla - men får en skikkelig klump i halsen når hun ligger i armene mine...

Hvorfor skal det være så J... vanskelig? Er det over i 12 pp nå da??? Dritt.

Her er chartet mitt forresten med temp. mine....

KLem

http://www.fertilityfriend.com/home/c83d4

Skrevet

Ikke gi opp Mary før tanta er her. En dag blir det deres tur også, helt sikkert!!! Kontrastene blir store her i dag. Fra fortvilelse hos deg til jublende glede her hos oss.

Jeg kjenner føelsen din så godt og vet at frustrasjonen bare vokser for hver gang man ikke lykkes. Kanskje er dette en mager trøst, men de 14 pp vi var igjennom virker ikke lange nå lengre, men jeg husker jo at det var hardt mens det sto på. Snart Mary, snart er det deres tur. :o)

Som sagt så blir kontrastene store her, vi er akkurat kommet fra ultralyd og alt er bare vel i magen så langt det er mulig å se nå. En høyst levende bebis, med to armer og to bein HELT PERFEKT.

Og ja Mary det var jeg som ville vite og mannen som ikke ville vite, men jeg klarte ikke holde meg så spurte rett ut jeg; og det ser ut som om vi venter en liten PRINSESSE!!! :o)

Lykkerus her i dag. Ny termin 23.01.2007 så får endre litt på nicket her.

Skrevet

Nå fikk jeg frysninger, Drømmen!!! Så koselig at alt er vel med den lille prinsessa di. Fly på lykkeskyen du, det har du lov til.

Jeg er i skikkelig fredagsmodus, og gleder meg til helg. Skal på hyttetur med masse venner, barn og hunder. Gleder oss! På mandag er det tid for første tur til akupunktøren. På telefonen sa han at jeg skulle sette av en og en halv time. Her skal du plukkes fra hverandre, og settes sammen igjen -sa han. Tji-hi..ja, da skal han få litt av en jobb. Jeg må ta fri fra jobben for å dra, så jeg tok mot til meg og fortalte like gjerne hele (ikke alle detaljer da...er ikke helt gal heller. ikke ennå i alle fall) prøvehistorien til sjefen min. Han var såååå forståelsesfull. Jeg er nok heldig som har en så human sjef.

Det er fortsatt håp, Mary!!!! Jeg krysser fortsatt fingrene for deg. Og hvis det ikke klaffer denne mnd, er det bare fordi vi skal ta tog sammen inn til 1. tri neste mnd. De har ikke pusset champagne (eh...mozell?) glassene ennå, skjønner du. Må sikkert ha en rundvask også der inne, før de er klare til å ta imot oss og spirene våre :) Fatt mot, jenta mi. Vær snill med deg selv i dag. Kjøp en ny topp, ta en bad eller ring en venninne du ikke har snakket med på lenge.

God helg, jenter! Stor klem fra

Skrevet

Nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet Drømmen...... Du skal selvsagt få lov til å rope ut din glede over din underbare spire. Det har du fortjent og jeg er bare VELDIG glad på dine vegne.

Ikke meningen å være så negativ tidligere... Var bare litt vel deppa...

Gleder meg til Snart_2 og jeg følger i dine fotspor :-)

Skal bare nippe til vinen i morgen i tilfelle jeg bare har sen HCG produksjon. Men dere vet sikkert hvordan det blir om man takker nei til alkohol på slike tilstelninger (sommerfest på jobb...) Blir hvisking og snakk med en gang vet du. Og det som verre er: " Åååå er du gravid...". NEI JEG ER DESSVERRE IKKE DET! ( Er SÅ lei av det spørsmålet...)

Kos deg med vidunderet ditt så får snart_2 og jeg nyte den siste vinen på leeeeeenge! (På nyttårsaften skal vi skåle i Champagnebrus ;-)

Skrevet

Hei igjen jenter,

hvordan står det til?

Hva synes du om akupunktur da Snart_2? Fikk du gode vibber?

Jeg brant av alle CB digitaltestene mine i helgen (riste på hodet), en på fredag, en på lørdag og en i går.... Alle viste ikke/inte Gravid.... Bare tull at man sparer på å kjøpe en 3 pack - jeg gjør ihvertfall ikke det - terskelen for å teste blir så mye lavere. "Jeg har jo så mange tester så det skader vel ikke"...

Men jeg sitter her da med smerter i magen og ingen TR.... min ikm var i går - men FF skiftet plutselig over til at jeg skulle ha IKM lørdag istedenfor. Uansett ikke noe tegn til tanta. Stikker kraftig i vendtre side, murrer av og til (det har det gjort siden lørdag) - løp på do i hele går dajeg følte at NÅ kom hun.... Men neida. Kjennes egentlig ut som om jeghar mensen når jeg tenker etter - bare at jeg ikke har det om dere skjønner hva jeg mener...

Det er håp så lenge tanta holder seg borte så jeg klamrer meg til at kanskje, kanskje er jeg en av de 2% som det ikke slår ut på på ikm dagen... Nå er jeg 1 til 2 dager over og har ingen flere tester... Om tanta fremdeles ikke har kommer til jeg er ferdig på jobb i kveld så MÅ jeg finne meg en god gammeldags cb test.

Ha en fin dag,

klem

Skrevet

Hei, hei!

Såååå spennende!!! Krysser armer, fingre og ben for deg nå Mary! Håper virkelig det er din tur nå. Åsså satser vi selvfølgelig på at Snart_2 følger deg tett. :o)

Spent på akupunkturen jeg også, gleder meg til å høre om den.

Her går det i huspuss om dagen, nå må vi virkelig komme skikkelig i gang. Huff... Tida flyyyyr. Er jo snart jul allerede spør du meg.

I morgen drar jeg på Gaver & Interiørmessa i Oslo, skal rigge opp stand og være på messa fremtil søndag. Fredrik kommer innover på fredag heldigvis så får vi finne på noe kos på kveldene. Neste søndag har vi faktisk ett års bryllupsdag. :o)

Snuppa koser seg i magen tror jeg, kjenner stadig tydeligere spark nå, og det er sååå kos. Gleder meg til Fredrikken får kjenne også. Foreløpig blir det helt stille så fort han nærmer seg.

Klem

Skrevet

Akupunktur anbefales!!! Han samarbeider med fertilitetsklinikken ved sykehuset, og det var ikke tvil om at han visste hva han snakket om. Det var så fantastisk befriende å snakke helt naturlig om alt fra sykluser til farge på menstruasjonsblod med en person som var tilstede 100% og ikke ba meg bare "slappe av så ordner det seg sikkert". Han spurte om alt mellom himmel og jord og satte ting i et helt nytt perspektiv for meg. Var der i to timer og den siste halvtimen lå jeg med nåler i leggene, hodet, magen og i den ene armen. Det var ikke vondt -kun et "press" idet nåla var på plass. Etterpå var jeg både mentalt og fysisk sliten. Snakket lenge om et for meg svært vanskelig tema, og da han midt i samtalen så på meg og sa; "er du sliten?"..da kom tårene. Litt pinlig, men litt godt også. For ja..jeg ER sliten av hele prøveprosjektet og er så glad for at jeg får hjelp nå.

Skal gå dit to ganger i uka i en periode fremover, og er selvfølgelig spent på om det hjelper.

Hvordan går det med deg Mary? Har tanta dukket opp???? Har krampe i fingrene, for nå har jeg krysset dem så lenge :)

Ha en fortsatt fin dag, jenter! Mye å gjøre på jobb i dag, men jeg satser på å stikke innom en tur i morgen.

Skrevet

Hei igjen jenter,

tenkt at du pg prinsessa er i Oslo nå drømmen... Så nært - rart... Kanskje jeg skal gå på magespaning på Gave og interiørmessa ;-)

Jeg var nok dessverre ikke gravid denne pp heller.... Fortvilelsen har vel heller gått over til genuin redsle for at det ikke er meningen at vi noen sinne skal få barn. Og som min kjære svoger akkurat påpekte: Nå er dere de eneste på begge sider i slekta som ikke har barn. Begynner dere ikke å følr presset? På tide å gjøre noe med det nå snart vel?

Herregud, jeg holdt faktisk på å begynne å grine... Har aldri vært sånn før... Men som du sier Snart_2, jeg er SLITEN av prøvinga, lei av at alle maser og forteller oss hvor dumme vi er som ikke setter igang: "Det er ikke sikkert den sitter med en gang vet dere - dere blir ikke akkurat yngre".

Akkurat nå bor vi hos min svoger og svigerinne. Vannet hennes gikk nemlig til morgenen i dag, men hun ble sendt hjem fra sykehuset da hun ikke har veer. Vi sover her i tilfelle det skjer noe i natt, da de ikke har noen andre til å levere sønnen på 3 i barnehagen etc.

Høres veldig bra ut at du har fått begynt med akupunktur - jeg blir ihvertfall veldig avslappet av det.

Takk for at dere har krysset fingrene og tenkt på meg. Mulig jeg ikke kommer innom her på en liten stund. Trenger å tenke på noe annet.

Masse lykke til - så snakkes vi sikkert om ikke altfor lenge ;-)

Stoor klem fra *M

Skrevet

Hei på dere begge to!

Da var vi tilbake etter en hektisk uke, guuuud så skjønt å komme hjem. *sukk*

Skal si man blir sliten av og stå rett opp og ned i 10-12 timer hver dag.

Jeg skjønner at det ikke har gått helt sånn vi hadde tenkt den mnd her heller, men er snart deres tur nå, HELT SIKKERT. En vakker dag om ikke lenge sitter dere som meg og kjenner den lille spreller rundt nede i magen. Åsså kommer dere til å tenke, "gud så fort tida har gått enda det føltes som en evighet mens vi prøvde"

Hva med å fortelle de rundt dere at dere prøver da Mary? Vi gjorde det til slutt. Orket ikke alle kommentarene så sa det som det var. "Jo vi prøver alt vi kan vi, men det ser ut som om vi kan trenge litt profesjonell hjelp" Da stopper man alt maset med en eneste gang. Det føltes befriende for oss ihvertfall. :o)

Gleder meg til å gøre fra dere begge igjen. Håper dere har det fint og er klare for en ny runde.

Masse klemmer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...