Gå til innhold

Gode råd mot edderkopper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har nettopp overtatt vårt nye hus, og har funnet at det er gankse mange edderkopper (inkl. korsspindel) rundt hele huset (på utsiden).

Vi har erklært KRIG mot edderkoppene. Antallet skal reduseres!

Har noen av dere noen gode taktiske råd for hvordan vi bør gå fram?

Har dere noen forebyggende råd?

Fortsetter under...

Skrevet

Nei, desverre men eg lurer eg å-..

Kunne skrevet det innlegget selv...hehe

Kjøpt oss hus fult av monster edderkopper utvendig..

Skrevet

Hehe... Monster edderkopper er rett ord!!

Situasjonen har blitt betraktelig bedre etter at sambo sprayet hele huset (i krinkler og kroker) med heavy insektsgift.

Først feiet han bort all edderkoppnett, deretter sparyet han. Nå er det nesten ikke noen nett på huset (2 uker etter) og jeg er veldig fornøyed. Tenker vi fortsetter slik til bestanden er under kontroll, tar en ny runde med høytrykk og spray til våren.

Tror det blir bra til slut jeg...

Lykke til med ditt ny hus :)

Skrevet

Hei. Edderkopper ute her ikke jeg noe i mot, der kan de gjøre jobben sin i fred for meg, men inne får de ikke være. Jeg sprayer rundt vinduer, dører og ventiler med Permentin (fåes kjøpt hos de som forhandler planter) Permentinen gjør slik at edderkoppene ikke vil bevege seg der hvor du har sprayet. det holder å spraye en gang i året.

Skrevet

Vær obs på hvor du bruker uliker typer insektgift, så du ikke risikerer at dere får det i dere.

Det er en annen post lengre nede på hus & hage om edderkopper - sjekk den også!

• 1 måned senere...
Skrevet

Cillit Bang har jeg brukt! TIl vanskelige flekker på kjøkkenet, men også til heslige edderkopper! De kreperer tvert.

• 2 uker senere...

Annonse

Skrevet

synd at dere er så negative mot edderkopper, jeg ville heller tenkt at de er nyttige, de dreper jo og spiser en hel haug med andre ekle insekter, slik som midd innendørs, faktisk! og dessuten er ikke insektgift noe særlig å spraye rundt seg i hytt og pine. tenk på barna og miljøet. edderkopper er hverken farlige eller skadedyr, heller tvert i mot. håper du heller kan glede deg over at de gjør en nyttig jobb enn å erklære krig. så lenge de er ute så må de da kunne være i fred?? de plager da virkelig ingen.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg er da i utganspunktet enig med deg. Edderkopper generelt har jeg inget imot.

De edderkoppene jeg gjerne vil få bort fra huset er store korsedderkopper - i store mengder.

Jeg synes rett og slett ikke at det er spesielt hyggelig å bo i et hus omsvermet av store edderkoppnett med giftige edderkopper.

Tenker på når jeg skal sette ut jenta mi til å sove i vognen på veranda'n... tenk om en korsedderkopp kryper ned i vogna... grøsss...

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg er egentlig ikke livredd edderkopper, blir ikke hysterisk når jeg ser en og annen. Men i dag skulle dra stolen på terassen litt nermere bordet og fikk noe på hendene..det var 1 MILLION små ekle edderkopper....de var overalt! Jeg fikk total panikk..nå klør jeg overalt, har vært i dusjen en time sikkert og prøvd å drukne dem og diverse uten hell... HJELP

• 11 måneder senere...
Skrevet

Høhø. Lett å si når du ikke har fobisk angst. DET ER MEG (DEN PSYKISKE HELSEN MIN) ELLER EDDERKOPPENE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...