Mooncake Skrevet 7. august 2006 #1 Skrevet 7. august 2006 Hei, Vi har nettopp overtatt vårt nye hus, og har funnet at det er gankse mange edderkopper (inkl. korsspindel) rundt hele huset (på utsiden). Vi har erklært KRIG mot edderkoppene. Antallet skal reduseres! Har noen av dere noen gode taktiske råd for hvordan vi bør gå fram? Har dere noen forebyggende råd?
varg veum Skrevet 11. august 2006 #2 Skrevet 11. august 2006 Nei, desverre men eg lurer eg å-.. Kunne skrevet det innlegget selv...hehe Kjøpt oss hus fult av monster edderkopper utvendig..
Mooncake Skrevet 14. august 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. august 2006 Hehe... Monster edderkopper er rett ord!! Situasjonen har blitt betraktelig bedre etter at sambo sprayet hele huset (i krinkler og kroker) med heavy insektsgift. Først feiet han bort all edderkoppnett, deretter sparyet han. Nå er det nesten ikke noen nett på huset (2 uker etter) og jeg er veldig fornøyed. Tenker vi fortsetter slik til bestanden er under kontroll, tar en ny runde med høytrykk og spray til våren. Tror det blir bra til slut jeg... Lykke til med ditt ny hus
Spinn Skrevet 17. august 2006 #4 Skrevet 17. august 2006 Hei. Edderkopper ute her ikke jeg noe i mot, der kan de gjøre jobben sin i fred for meg, men inne får de ikke være. Jeg sprayer rundt vinduer, dører og ventiler med Permentin (fåes kjøpt hos de som forhandler planter) Permentinen gjør slik at edderkoppene ikke vil bevege seg der hvor du har sprayet. det holder å spraye en gang i året.
Gorgonvaktmester Skrevet 21. august 2006 #5 Skrevet 21. august 2006 Vær obs på hvor du bruker uliker typer insektgift, så du ikke risikerer at dere får det i dere. Det er en annen post lengre nede på hus & hage om edderkopper - sjekk den også!
rosa76 Skrevet 4. oktober 2006 #6 Skrevet 4. oktober 2006 Cillit Bang har jeg brukt! TIl vanskelige flekker på kjøkkenet, men også til heslige edderkopper! De kreperer tvert.
en liten en Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 synd at dere er så negative mot edderkopper, jeg ville heller tenkt at de er nyttige, de dreper jo og spiser en hel haug med andre ekle insekter, slik som midd innendørs, faktisk! og dessuten er ikke insektgift noe særlig å spraye rundt seg i hytt og pine. tenk på barna og miljøet. edderkopper er hverken farlige eller skadedyr, heller tvert i mot. håper du heller kan glede deg over at de gjør en nyttig jobb enn å erklære krig. så lenge de er ute så må de da kunne være i fred?? de plager da virkelig ingen.
Mooncake Skrevet 23. november 2006 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2006 Jeg er da i utganspunktet enig med deg. Edderkopper generelt har jeg inget imot. De edderkoppene jeg gjerne vil få bort fra huset er store korsedderkopper - i store mengder. Jeg synes rett og slett ikke at det er spesielt hyggelig å bo i et hus omsvermet av store edderkoppnett med giftige edderkopper. Tenker på når jeg skal sette ut jenta mi til å sove i vognen på veranda'n... tenk om en korsedderkopp kryper ned i vogna... grøsss...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2007 #9 Skrevet 12. juni 2007 Jeg er egentlig ikke livredd edderkopper, blir ikke hysterisk når jeg ser en og annen. Men i dag skulle dra stolen på terassen litt nermere bordet og fikk noe på hendene..det var 1 MILLION små ekle edderkopper....de var overalt! Jeg fikk total panikk..nå klør jeg overalt, har vært i dusjen en time sikkert og prøvd å drukne dem og diverse uten hell... HJELP
Desembermamma 2002 Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Høhø. Lett å si når du ikke har fobisk angst. DET ER MEG (DEN PSYKISKE HELSEN MIN) ELLER EDDERKOPPENE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå