Gå til innhold

Kommer virkelig magen raskere med nr.2?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Leser stadig om dem som har født før, og nå har mage i uke 5.

Er dette virkelig mulig? Forsteret er jo bare noen mm.

Jeg har født før, men har ingen mage, er nå i uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er nok bare oppblåst og litt slapp i muskulaturen. Det er nok for tidlig at det er gravid mage ved 5 uker.

Selv er jeg bare oppblåst og slapp i magen, og da får man en liten pondus.

Får nok vente et par måneder til(og kanskje lengre) før det kan forventes en gravid mage.

Selv fikk jeg ikke mage før jeg var 4 måneder på vei, med min første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror alt er litt slappere i magen når man har født før.. kommer jo litt ann på hvor stram mage du også har i utgangspunktet... jeg tror nok det er mest oppblåsthet man merker i de første ukene... Men ikke vet jeg... Nå er jeg 11 + 5 og har en tydelig mage.. dette er mitt andre barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre/flergangs har større livmor enn førstegangs, + ofte slappere musklatur i magen. Så det stemmer nok at magen kommer tidligere andre gang hos de fleste. Selv er jeg i uke 8, og kjenner ingenting enda. Forrige gang kjøpte jeg mammaklær i uke 13...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan merke en antydning til en l i t e n kul når jeg ligger på ryggen. Akkurat som om magen er litt hardere enn tidligere.. hehe.. Jeg er 10 uker på vei, har ei jente fra før. Da fikk jeg ikke mage før jeg var ca halvveis, men da kom den også! Folk trodde jeg skulle ha tvillinger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hørt at man får mage tidligere når man har vært gravid før. Jeg fikk ikke mage før etter 4-5 mnd. sist jeg var gravid. Da ventet jeg veldig på magen. Nå er jeg i uke 6 med nummer 2, er litt oppblåst, men har ingen antydning til gravidmage nå. Blir spennende å se når magen kommer denne gangen...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 uker på vei med nr 2, og min mage ser temmelig gravid ut ... Jeg er stolt av magen min! Synes at graviditeten begynte å bli synlig allerede rundt 6. uke. Første gang begynte ikke magen å se gravid ut før ut i 4. mnd. Jeg har også begynt med større bh-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Jeg har også stoooor mage, og er 10 uker på vei... Litt gøy, og litt kjipt nå i bikinisesongen ;) Første gang kom den rundt 4, mnd, men da vokste den fort også ja.... alle sa jeg kom til å få en kjempebaby (inkl på UL), men jenta vår var bare 3310.... Stor mage er uansett bra når alt kommer til alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...